Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver hjälp - kan inte betala räkningarna

Tack för alla svar! Ni fick mig på bättre humör. Ska skriva upp allt om en stund för att gå igenom och sedan söka hos Lendo. Återkommer med svar så alla kan se hur det gick. Tack så himla mycket<3
Slår ett slag för min hemmagjorda "light-Ekonomi" tabell, radda upp och se vad du betalar mest på med högst ränta så
Ansökte om: 100 000kr på 10 år.
Än så länge har jag fått 16 erbjudanden. Kommer skriva dom 3 bästa. Lägst ränta först. Skriver effektiv ränta till vänster och nominell till höger.

SevendayBank: 7.18% - 6.95%

SEB: 7.68% - 7.35%

Swedbank: 7.88 - 7.61%

Sen kommer Coop på 8% uppåt och Ica efter det på 9% uppåt.

Jag känner att jag vill köra på Swedbank. 1 för att det går signera med BankID, 2 för att jag redan har dom som bank och är nöjd. Känns smidigast. Eller är det bättre att gå på räntan bara?
Härligt att löste sig och grattis!
Ett framtida råd om du eller någon av oss i framtiden är i samma sits är att faktiskt gå på lägst ränta. I ditt fall sevenday. Har både lägst ränta och erbjuder dessutom 2 betalningsfria månader per år. Av vad jag har läst här på forumet är de dessutom ganska kinkiga så när dom erbjuder något ska man kanske känna sig, nja, ganska smickrad :) Hade Sevenday för kanske 7 år sedan och kan med handen på hjärtat ärligt säga att det är den "snällaste" banken jag någonsin har haft att göra med.

Men TS, fyfan vad skönt att det löste sig! Bra jobbat!

Slår ett slag för min hemmagjorda "light-Ekonomi" tabell, radda upp och se vad du betalar mest på med högst ränta så

Härligt att löste sig och grattis!
Ett framtida råd om du eller någon av oss i framtiden är i samma sits är att faktiskt gå på lägst ränta. I ditt fall sevenday. Har både lägst ränta och erbjuder dessutom 2 betalningsfria månader per år. Av vad jag har läst här på forumet är de dessutom ganska kinkiga så när dom erbjuder något ska man kanske känna sig, nja, ganska smickrad :) Hade Sevenday för kanske 7 år sedan och kan med handen på hjärtat ärligt säga att det är den "snällaste" banken jag någonsin har haft att göra med.

Men TS, fyfan vad skönt att det löste sig! Bra jobbat!
Intressant. Ska tänka på det om jag någon gång behöver söka lån igen. Det som jag tänkte på dock det var att den totala summan jag ska betala tillbaka var högre hos sevenday trots att dom hade lägst ränta. Inte mycket alls men spelar det någon roll i slutändan?

Är det ingen annan som fått pengarna så snabbt utbetalat förut? Kanske har att göra med att jag har en kredit hos dom redan?

Grattis och så skönt att slippa gå back denna månad med 5000 kr :) Glad för din skull.

Intressant. Ska tänka på det om jag någon gång behöver söka lån igen. Det som jag tänkte på dock det var att den totala summan jag ska betala tillbaka var högre hos sevenday trots att dom hade lägst ränta. Inte mycket alls men spelar det någon roll i slutändan?
Förmodligen återbetalningstiden som skiljde sig eller annuitet mot rak amortering. Rak amortering är ett bättre lån.

Stort grattis! Jag gick vidare med Sevenday och har bara positiva saker. 3 betalningsfria månader per år. Garanterar sänkt ränta om man får bättre ränta hos någon annan. De sänkte min ränta till lägre när jag testade en ny ansökan :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp