Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver akut hjälp - spärrat bank-ID, konto och kort

Jag kunde inte öppna konto på någon bank förutom Skandia.
Jag kan inte svara på varför så var fallet då jag inte vet dina individuella förutsättningar. Men alla medborgare har i alla fall enligt informationen jag länkade till rätt till ett betalkonto. Om den rätten kan inskränkas pga att man tex bryter mot bankens villkor eller liknande, måste man nog se på det specifika caset. Men frågan var om en betslnkngsanmärkning innebär att man inte kan/får öppna ett bankkonto och svaret på den frågan är nej.

Hej,

Jag behöver akut experthjälp av er på forumet.

Jag fick idag mitt bank-ID, konto och kort spärrat hos Nordea. Jag fick ett samtal i November förra året beträffande större utlandsinsättningar och jag skulle återkomma efter nyår. Jag bor för närvarande utomlands i EU och studerar, men jag har inte fått något brev eller liknande (ingen adress i Sverige)

Nu till det jag behöver hjälp med. Jag behöver kunna öppna ett konto eller sparkonto i någon bank i Sverige som godkänner skulder hos KFM och betalningsanmärkningar. Jag är utvandrad sedan drygt ett år tillbaka och behöver verkligen ha tillgång till bank-ID. Jag får för närvarande CSN på grund av studier och jag har tidigare för flera år sedan fått konton avslutade hos Swedbank, Danske Bank, Länsförsäkringar och Skandiabanken.

Vet någon något ställe där jag åtminstone kan öppna ett sparkonto och få tillgång till Bank-ID?

Tack!
Har banken spärrat ditt BankID så kan du inte få BankID i nån annan bank heller på 1 år.

Jag kan inte svara på varför så var fallet då jag inte vet dina individuella förutsättningar. Men alla medborgare har i alla fall enligt informationen jag länkade till rätt till ett betalkonto. Om den rätten kan inskränkas pga att man tex bryter mot bankens villkor eller liknande, måste man nog se på det specifika caset. Men frågan var om en betslnkngsanmärkning innebär att man inte kan/får öppna ett bankkonto och svaret på den frågan är nej.

Svaret jag fick ifrån vissa banker var att penningtvättslagen i det här fallet trumfar det som du länkar till.

Inte för jag har ägnat mig åt det, speciellt inte på nya banker.

Dom vill inte ha skuldsatta kunder med dålig ekonomi och då hittar dom på egna anledningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp