Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver akut hjälp - spärrat bank-ID, konto och kort

Hej,

Jag behöver akut experthjälp av er på forumet.

Jag fick idag mitt bank-ID, konto och kort spärrat hos Nordea. Jag fick ett samtal i November förra året beträffande större utlandsinsättningar och jag skulle återkomma efter nyår. Jag bor för närvarande utomlands i EU och studerar, men jag har inte fått något brev eller liknande (ingen adress i Sverige)

Nu till det jag behöver hjälp med. Jag behöver kunna öppna ett konto eller sparkonto i någon bank i Sverige som godkänner skulder hos KFM och betalningsanmärkningar. Jag är utvandrad sedan drygt ett år tillbaka och behöver verkligen ha tillgång till bank-ID. Jag får för närvarande CSN på grund av studier och jag har tidigare för flera år sedan fått konton avslutade hos Swedbank, Danske Bank, Länsförsäkringar och Skandiabanken.

Vet någon något ställe där jag åtminstone kan öppna ett sparkonto och få tillgång till Bank-ID?

Tack!

Ville dom ha underlag för dina transaktioner ? Sen rätta mig om jag har fel. Men får man verkligen ha svensk bank utan adress ? Sen sista hörde du av dig till banken?

För vilka mer tjänster än CSN behöver du ha just bank id som utvandrad?

Du kan använda tex Freja EID för att logga in på CSN sen ett tag tillbaka, räcker med att du har pass/körkort om du har kvar ditt personnummer (brukar rensas efter 5 år)

Om dina förutsättningar är så shady att flera banker avslutat dina engagemang kommer nästa bank nog göra samma..

Hur kan man bli avstängd från flera banker?
Det är ovanligt men möjlig så varför hände detta dig? Vad hade du gjort?

Låter oerhört shady ? Vill du ha förståelse får du nog förklara mer?

Alla ordinarie banker godkänner väl att man skapar konton trots Kronofogdeskulder och betalningsansmärkningar? Men de kanske inte godkänner att man för kringtjänster som betalkort etc. Tror du har större problem just iom att du är utvandrad från Sverige, och dina tidigare avstängningar (går omöjligen att råda dig till något utan att du ger informationen om varför du är avstängd på så många banker). Men CSN bör väl kunna betala ut även till ett bankkonto i det landet du är bosatt i?

Alla ordinarie banker godkänner väl att man skapar konton trots Kronofogdeskulder och betalningsansmärkningar? Men de kanske inte godkänner att man för kringtjänster som betalkort etc. Tror du har större problem just iom att du är utvandrad från Sverige, och dina tidigare avstängningar (går omöjligen att råda dig till något utan att du ger informationen om varför du är avstängd på så många banker). Men CSN bör väl kunna betala ut även till ett bankkonto i det landet du är bosatt i?

Är du säker på detta?

Jag kunde inte öppna konto på någon bank förutom Skandia.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp