Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Begära verkställighet vid missad skuldsaneringsbetalning

Jag funderar på vad som händer om man missar att betala in till skuldsaneringen enligt betalplanen. Borgenärerna kan begära verkställighet och driva in summan som fattas när årets utbetalning har skett har jag förstått. Kan de även göra det om det saknas någon inbetalning vid sista utbetalningstillfället? Dvs när skuldsaneringen har upphört:

Jag funderar på vad som händer om man missar att betala in till skuldsaneringen enligt betalplanen. Borgenärerna kan begära verkställighet och driva in summan som fattas när årets utbetalning har skett har jag förstått. Kan de även göra det om det saknas någon inbetalning vid sista utbetalningstillfället? Dvs när skuldsaneringen har upphört:

Det borde dom kunna, isf har man ju inte fullföljt betalplanen.

Är inte säker, har för mig att skuldsaneringsbesluten bara kan vara exekutionstitel under saneringstiden

Även fast skuldsanering är klar så kan borgenärer som inte fått betalt ompröva skuldsanering och tex begära den upphävd
Men inte så stor risk att de får igenom det om det tex fattas en inbetalning av 60 väl?
Är det möjligt att betala in det som fattas efter att skuldsaneringen upphört men innan sista utbetalningen till borgenärerna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp