Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Begära omprövning eller inte? Sista året med skusan.

Jag krånglar inte utan försöker förstå reglementet. Om jag nu under mina 4 år ökat min inkomst med ca 3000 kr brutto betyder det att jag mellan Jan-mars ökat min inkomst med 9000kr. April-sept (eller snarare aug då min sanering avslutas 4sept, med sista inbetalning sista sept) kommer ökningen vara totalt 45 000 brutto + 9000= 54 000. Ca 38 000 netto blir en ökning på ca 3000kr per månad. Efter sept är jag inte ett ärende hos Kronofogden . Vad jag tjänar efter det har varken kronofogden eller borgenärerna att göra med. Det är väl inte meningen att man ska fortsätta bevakas efter avslutad sanering väl? Även om jag är oerhörd tacksam för att jag fick skusan beviljad betyder det inte att jag inte ska stå upp för min rätt och borgenärerna ska hålla sig till reglerna även om jag gjort bort mig en gång i tiden.

Jag är ganska säker på att borgenärerna kan kolla din inkomst innan 2025 om de kontaktar Skattemyndigheten. Arbetsgivarna rapporterar in varje månad.

Jag är ganska säker på att borgenärerna kan kolla din inkomst innan 2025 om de kontaktar Skattemyndigheten. Arbetsgivarna rapporterar in varje månad.
Tror inte dom får ta del av dom uppgifterna?

Jag krånglar inte utan försöker förstå reglementet. Om jag nu under mina 4 år ökat min inkomst med ca 3000 kr brutto betyder det att jag mellan Jan-mars ökat min inkomst med 9000kr. April-sept (eller snarare aug då min sanering avslutas 4sept, med sista inbetalning sista sept) kommer ökningen vara totalt 45 000 brutto + 9000= 54 000. Ca 38 000 netto blir en ökning på ca 3000kr per månad. Efter sept är jag inte ett ärende hos Kronofogden . Vad jag tjänar efter det har varken kronofogden eller borgenärerna att göra med. Det är väl inte meningen att man ska fortsätta bevakas efter avslutad sanering väl? Även om jag är oerhörd tacksam för att jag fick skusan beviljad betyder det inte att jag inte ska stå upp för min rätt och borgenärerna ska hålla sig till reglerna även om jag gjort bort mig en gång i tiden.
Du krånglar till beräkningarna. Kommer du få en nettoökning per månad som är större än 4000 kr eller inte? Räknat månadsvis, inte utslaget på årsbasis. Det är ju det som räknas.

Hur hade du gjort om du fått en lönesänkning på säg 1000 kr netto de tre sista månaderna?

Skicka in omprövning och inget annat. Ska du riskera hela sin sanering pga lite pengar?
Finns en kvinna i staden jag bor i som hade 4 månader kvar på sin 5 åriga skuldsanering och den drog dem tillbaka pga hon inte gjort omprövning när hon fick högre lön.
Överklagade men gick tyvärr inte hennes väg...

Varför inte, tror inte inkomstuppgifter är sekretessbelagda.
Inkomstuppgifter/månadsuppgifter släpper inte SKV på som regel. Kfm kommer åt men det är väl med lagstöd det.
SKV släpper ifrån sig taxeringsuppgifter, när deklarationerna är färdiga.
Annars skulle ju uc ha månadafärska uppgifter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp