Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Begära omprövning eller inte? Sista året med skusan.

Skulle inkomstuppgifterna löpande vara tillgängliga så skulle ju givetvis UC inte behöva förlita sig på gamla taxeringsuppgifter, dom skulle ju se löpande månad för månad exakt vad inkomsten varit.

Dom kan få fram taxeringsuppgifterna, inte inkomstuppgifterna. Taxeringsuppgifterna för inkomst som höjts i år ser dom först tidigast på försommaren nästa år. Inkomstuppgifterna löpande ser dom inte alls.
Så du menar att de inte på något vis kan få fram inkomstuppgifter ?

Så du menar att de inte på något vis kan få fram inkomstuppgifter ?
Dom kan få fram taxeringsuppgifterna, inte inkomstuppgifterna. Taxeringsuppgifterna för inkomst som höjts i år ser dom först tidigast på försommaren nästa år. Inkomstuppgifterna löpande ser dom inte alls.

Tillägg: KFM kan se inkomstuppgifterna, men det är ju inget man kan söka omprövning på "kfm kanske vet"

Har man skatteskulder kan givetvis skatteverket gå på de uppgifterna, dom har dom ju hos sig.

Det mesta, ordet tror går väl möjligen inte att anmärka så mycket på
6 månader innan skuldsanering är klar-han borde avsluta den på ett ärlig och hederlig sätt om inget annat som ett tack för att man överhuvudtaget fick skuldsanering.

6 månader innan skuldsanering är klar-han borde avsluta den på ett ärlig och hederlig sätt om inget annat som ett tack för att man överhuvudtaget fick skuldsanering.
Jag antar du citerat helt fel inlägg nu.

Oj oj vad alla gick i gång på det här. Jag är varken girig, ohederlig eller försöker lura systemet, eller är otacksam för den delen. Tack ändå för alla svar. Jag vet vad jag bör göra och litar på att det är ett rätt beslut från min sida.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp