Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Barn 15 år eller äldre !

Undrar detsamma. Hur mitt förbehållsbelopp räknas. Kan jag verkligen få mindre än existensminimum? Mindre än 8000 för vad hyran ligger på och mindre än 6090 att klara mig på?
Om någon annan i hushållet har en inkomst så ja då hyran ska delas, den som tjänar mest får stå för mer av hyran, förbehållsbeloppet räknas på hur många som bor i hushållet.

Om någon annan i hushållet har en inkomst så ja då hyran ska delas, den som tjänar mest får stå för mer av hyran, förbehållsbeloppet räknas på hur många som bor i hushållet.
Man har inte försörjningsplikt gentemot andra vuxna än enligt äktenskapsbalken, undantaget vuxna barn under 21 som fortfarande studerar på grundnivå.

Man har inte försörjningsplikt gentemot andra vuxna än enligt äktenskapsbalken, undantaget vuxna barn under 21 som fortfarande studerar på grundnivå.
Ja, det skrev jag i tidigare inlägg men vid en löneutmätning och skuldsanering så räknas den andra partens inkomst med.

Ja, det skrev jag i tidigare inlägg men vid en löneutmätning och skuldsanering så räknas den andra partens inkomst med.
...och en tredjedel av hyran räknas i TS' fall bort då ytterligare en vuxen familjemedlem ska bidra.

i löneutmätning kan barn räknas med till dom är 21 om dom fortfarande går gymnasiet, annars ska dom sluta räknas med från och med när dom går ut gymnasiet, eller om dom sket i att gå gymnasie, när dom fyller 18.
Från samma tidpunkt ska dom i stället räknas att dom står för sin del av boendekostnaden.
Så om han jobbar efter högstadiet men inte fyllt 18 så räknas han inte alls typ tills han fyller 18. Jag får inget men han skall inte "bidra" ( alltså han förväntas inte i förbehållsberäkningen bidra med nått) fast han jobbar (tjänar ju troligtvis en mindre summa)

Så om han jobbar efter högstadiet men inte fyllt 18 så räknas han inte alls typ tills han fyller 18. Jag får inget men han skall inte "bidra" ( alltså han förväntas inte i förbehållsberäkningen bidra med nått) fast han jobbar (tjänar ju troligtvis en mindre summa)
Är den under 18 behandlas den som barn oavsett inkomst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp