Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Barn 15 år eller äldre !

Då ska den stå för sin andel av bostadskostnaden.
Även om den tjänar 0 kr?
Hur fördelas andelen? Per vuxen, eller i proportion till inkomst? Hur skulle det räknas i mitt fall om man tänker boendekostnad på 15000, två vuxna med inkomst på 60000 och 30000, ett 12- årigt barn. Min vuxna son bor i liten stuga på tomten ( jag äger fastigheten), har noll inkomst. Mannen har löneutmätning (den som tjänar minst). Lägger man även till ett normalbelopp då om sonen skulle räknas?

Även om den tjänar 0 kr?
Hur fördelas andelen? Per vuxen, eller i proportion till inkomst? Hur skulle det räknas i mitt fall om man tänker boendekostnad på 15000, två vuxna med inkomst på 60000 och 30000, ett 12- årigt barn. Min vuxna son bor i liten stuga på tomten ( jag äger fastigheten), har noll inkomst. Mannen har löneutmätning (den som tjänar minst). Lägger man även till ett normalbelopp då om sonen skulle räknas?

Ja. Det är nog inte tänkt att borgenärer ska avstå betalning för att man väljer att ha vuxna personer boende hos sig utan att betala för sig.

Det vuxna barnet ska stå för sin andel av bostadskostnaden, orkar inte klura ut en beräkning.

Ja. Det är nog inte tänkt att borgenärer ska avstå betalning för att man väljer att ha vuxna personer boende hos sig utan att betala för sig.

Det vuxna barnet ska stå för sin andel av bostadskostnaden, orkar inte klura ut en beräkning.
Vi har ett knepigt falll. Jag äger huset, min man har skulder, min man villl inte att min son bor här, men jag har inget val för jag vill inte ställa honom på gatan.

Även om den tjänar 0 kr?
Din bostadskostnad bör sättas ned med 1/3 och sedan sker proportionering mellan dig och maken.
Försörjning (och tak över huvudet) är kommunens ansvar för vuxna medborgare.

Din bostadskostnad bör sättas ned med 1/3 och sedan sker proportionering mellan dig och maken.
Försörjning (och tak över huvudet) är kommunens ansvar för vuxna medborgare.
Tekniskt sett bor han inte i samma hus som oss.

Tekniskt sett så bor ni på samma fastighet...?

Ni har väl samma adress, så det bör bli en reducering. Borgenärerna vill nog hellre ha betalt än subventionera vuxnas bostadskostnad.

Antingen får den vuxne skaffa jobb eller ringa sociala.

Ni har väl samma adress, så det bör bli en reducering. Borgenärerna vill nog hellre ha betalt än subventionera vuxnas bostadskostnad.

Antingen får den vuxne skaffa jobb eller ringa sociala.
Inte mina borgenärer. Och jag står redan för en större del av kostnaderna.

Jo, jag har försökt. Han väntar på psykiatrin och har hamnat mellan stolarna.

Men försöker dem kommer jag ändå åberopa

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp