Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Barn 15 år eller äldre !

Hej
På kronofogden hemsida står följande

Från den 1 januari 2024 är normalbeloppen per månad

• 6 090 kronor för en ensamstående vuxen
  • 10 061 kronor för makar eller jämställda
  • 3 255 kronor för barn 0–6 år
  • 3 906 kronor för barn 7–10 år
  • 4 558 kronor för barn 11–14 år
  • 5 208 kronor för barn 15 år eller äldre.
Vad menas med barn 15 år eller äldre ?

min son fyllt precis 21år. Han bor fortfarande hos oss, jag, min fru och min dotter 18 år. Han har varken CSN eller jobb i skrivande stund.

Skulle tro att det handlar om tills barnet är myndigt.

Hej
På kronofogden hemsida står följande

Från den 1 januari 2024 är normalbeloppen per månad

• 6 090 kronor för en ensamstående vuxen
  • 10 061 kronor för makar eller jämställda
  • 3 255 kronor för barn 0–6 år
  • 3 906 kronor för barn 7–10 år
  • 4 558 kronor för barn 11–14 år
  • 5 208 kronor för barn 15 år eller äldre.
Vad menas med barn 15 år eller äldre ?

min son fyllt precis 21år. Han bor fortfarande hos oss, jag, min fru och min dotter 18 år. Han har varken CSN eller jobb i skrivande stund.
Han är vuxen och anses försörja sig själv.
Försörjningsplikten försvinner dessutom vid 21.

Så länge han studerar gymnasie, räknas han.

Men nu när han ej gör det längre. Ska han försörja sig själv. Han räknas inte som ett barn längre.

Dags för honom att flytta kanske?

Så länge han studerar gymnasie, räknas han.

Men nu när han ej gör det längre. Ska han försörja sig själv. Han räknas inte som ett barn längre.

Dags för honom att flytta kanske?

Svåra tider…

Har har klarat gymnasiet, sökte till kriminologi å kom inte in, han är hemma hos mig tills han hittar ett tillfälle jobb och söka igen till kriminologi.

två saker som oroa som himla mycket!

att mina barn får det svårt att söka jobb pga deras pappa skuldsatt osv..

Att jag förlorar mitt jobb, pga mina skulder.

i löneutmätning kan barn räknas med till dom är 21 om dom fortfarande går gymnasiet, annars ska dom sluta räknas med från och med när dom går ut gymnasiet, eller om dom sket i att gå gymnasie, när dom fyller 18.
Från samma tidpunkt ska dom i stället räknas att dom står för sin del av boendekostnaden.

i löneutmätning kan barn räknas med till dom är 21 om dom fortfarande går gymnasiet, annars ska dom sluta räknas med från och med när dom går ut gymnasiet, eller om dom sket i att gå gymnasie, när dom fyller 18.
Från samma tidpunkt ska dom i stället räknas att dom står för sin del av boendekostnaden.
Tittar ni på dennes inkomst då eller hur räknas dennes del av boendekostnaden ut?

Tittar ni på dennes inkomst då eller hur räknas dennes del av boendekostnaden ut?
Undrar detsamma. Hur mitt förbehållsbelopp räknas. Kan jag verkligen få mindre än existensminimum? Mindre än 8000 för vad hyran ligger på och mindre än 6090 att klara mig på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp