Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bankkonto under saneringen

Jag får det på parkeringsavgifter ibland
Ahh, jag kör bara på appar. EasyPark och Parkster. Ibland har jag saknat täckning på parkeringskontot men då får dem inga pengar :facejoy:

Ahh, jag kör bara på appar. EasyPark och Parkster. Ibland har jag saknat täckning på parkeringskontot men då får dem inga pengar :facejoy:

Easypark reserverar inte alltid hos mig. Det har också hänt att laddning av bil inte reserverats, tror det är i appen mer.
Småsummor som regel

Easypark reserverar inte alltid hos mig. Det har också hänt att laddning av bil inte reserverats, tror det är i appen mer.
Småsummor som regel
Easypark har aldrig reserverat, dem försöker bara dra efter avslutad parkering.
Och då får dem nej om det inte finns pengar. Så då har banken ingen risk utan Easypark.

Parkster tillåter parkering på faktura utan kreditkontroll. Så där får även jag med 1.7 miljoner i skulder och 30 betalningsanmärkningar betala på faktura haha.

Någon med erfarenhet av Nordea?
Funderar på att byta från Swedbank, men vet inte om jag borde göra det nu, eller nästa år när skusan är klar.

Någon med erfarenhet av Nordea?
Funderar på att byta från Swedbank, men vet inte om jag borde göra det nu, eller nästa år när skusan är klar.
Har du inga problem på Swedbank så gör det efter sista betalningen på skuldsaneringen i så fall tycker jag. Så man får en "nystartskänsla"

Har du inga problem på Swedbank så gör det efter sista betalningen på skuldsaneringen i så fall tycker jag. Så man får en "nystartskänsla"
Hej,
Fyller på med lite frågor om bankkonto.
Jag har bott utomlands ett par år,.men har hållt igång ett bankkonto hos ICA banken i 10 år. Ett konto som nyligen avslutades abrupt, kontot har skötts och jag har betalat årsavgiften men inte haft några transaktioner på 3-4 år.
Då tappade jag mitt BankID och allt.
Jag flyttar hem till Sverige om några månader..Jag har inte haft taxerad inkomst i Sverige på 5 år, jag har 1,5 miljon i skulder hos kronofogden (som jag har avbetalat på med min anställning utomlands) och jag söker jobb men har inget hugg än så länge.
Med den skuldbördan så har jag ett antal misskötta krediter och fått avslutade konton hos Swedbank, Nordea och Länsförsäkringar.
Jag provade att söka bankkonto hos ICA banken igen , utan bank id men det var blankt nej, jag kom inte ens till kontakt steget, och kundtjänst svarar inte på frågor utan att man legitimerar sig med bank id.

Så har jag några realistiska alternativ?
Hur gör man, går man in och säger att det är illa men ber om "nåd" eller vad frågar dom egentligen, vad är kraven, vilka är "lättare" att ha att göra med?

Det känns hopplöst innan det startat

Utan Bankid blir det nog svårt att göra något på distans.
Banker har enligt lag en skyldighet att ge dig ett konto som du kan nyttja, dessvärre finns det inget som tvingar dem att ge dig ett kontokort.
BankiD kan du ju också vara spärrad ifrån, men då borde du fått någon notis om detta.

Utan Bankid blir det nog svårt att göra något på distans.
Banker har enligt lag en skyldighet att ge dig ett konto som du kan nyttja, dessvärre finns det inget som tvingar dem att ge dig ett kontokort.
BankiD kan du ju också vara spärrad ifrån, men då borde du fått någon notis om detta.

Tack för svar.
Jag tänkte försöka när jag kommer hem om några veckor, alltså gå in fysiskt på ett kontor.
Jag vet inte om bank id är spärrat, jag tror bara att det gick ut när Ica banken avslutade kontot. Det har ju inte använts till nått egentligen och kan inte rimligen vara misskött.

Men tar alla banker en kreditupplysning, när man öppnar ett bankkonto även om man avstår betalkort? (om det är möjligt då många har ju olika "paket" där bankkort nästan alltid ingår)

Vad säger man? Som det är eller så lite så möjligt? Såklart om dom frågar måste man ju svara ärligt givetvis. Men man kanske inte ska inleda med att det är stökigt i ekonomin?

Men tar alla banker en kreditupplysning, när man öppnar ett bankkonto även om man avstår betalkort? (om det är möjligt då många har ju olika "paket" där bankkort nästan alltid ingår)
Inte helt säker men misstänker ja pga kundkännedom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp