Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Banken har spärrat mitt konto

Japp, kan bekräfta. Och jag hade endast spelat på ”svenska sajter” dvs med svensk spellicens. Samt swishar till/från en svensk polare. Var riktigt nära bli spärrad. Redovisade alla transaktioner de listade (ca 20 största in/ut) med spelkvitton etc. De svarade inte ens men gick heller inte vidare med några åtgärder som spärr. Spelade inte en krona till på Swedbank kontot efter det.

Även min polare med bank på LF eller nåt var otroligt illa ute med besked att konton mm ska sägas upp om inte förklaring inkom inom 7 dagar nåt. Han skickade in underlag och förklaringar direkt. Sen knäpptyst och han kom inte fram till nån på den avdelningen. Till slut ”friad” med hot om minsta misstanke till så spärr utan förvarning.

Vi har inte swishat en krona till varandra sedan dess. Man är helt utlämnad, är som amerikansk antiterrorlag, vid minsta misstanke förlorar man sina rättigheter, helt overkligt. Dessutom med tanke på vad Swedbank pysslar med för smuts själva lol
Var samma för mig. Det var en jäkla massa redovisande med saker dom inte har att göra med. Så man blev riktigt förbannad.

Tror dock aldrig kontot var i fara för att bli avstängt. Jag redovisade ju exakt vad dom ville ha svar på och och svarade artigt på allt utan något kriminellt.

Nu fattar jag att dessa spelbolag är i Malta och majoriteten av ägarna ingår i maffian och dom pengatvättar/skattefuskar/utpressar och systematiskt ruinerar folk/bryter mot spellagar etc. Men det är ju ägarna till spelbolagen som ska granskas. Inte du/jag eller någon svensk privatperson som inte har en enda prick eller gjort något olagligt.

Vad händer om banken stänger ens bankid. Kan man då använda sin andra bank med bankdosa för att betala räkningar osv.. Eu har gett bankerna rätt att stänga folk ute ifrån samhället.. sjukaste jag hört..

Efter ett återfall i spel har banken spärrat mitt konto i fredags. Absolut att jag har haft många transaktioner de senaste veckorna men de frågade inte mig utan bara spärrade det i fredags kväll. Jag hade kunnat redogöra för de flesta, även om jag kanske inte kommer ihåg varenda en. När jag ringde banken i går hänvisade de mig till måndag. Nu kommer jag inte åt mina pengar och de lån och räkningar som skulle dragits dessa dagarna har inte heller dragits. Vad gör jag nu ? Vad händer med det som inte dragits ? Jag har lite panik. Och givetvis är det Swedbank !
Sjukt att på några veckor stänga den. Jag har transakrioner på över 1 miljon detta året.. men de kommer väl min tur också..

Då kan de spärra halva Sveriges befolkning. Alla har säkert nån form av konstiga transaktioner

Vad händer om banken stänger ens bankid. Kan man då använda sin andra bank med bankdosa för att betala räkningar osv.. Eu har gett bankerna rätt att stänga folk ute ifrån samhället.. sjukaste jag hört..

Här är det saker som trumfar varandra flera gånger i veckan, alltid nya saker som är det sjukaste.

En bank med bankdosa bör inte påverkas av spärrat bankid

Då kan de spärra halva Sveriges befolkning. Alla har säkert nån form av konstiga transaktioner
De flesta svenskar har nog samma transaktioner varje månad för hyra, el, internet osv, sen är resten bara till ICA, bolaget, IKEA, och clas ohlsson. De lite äldre kanske swishar sina barn eller barnbarn en födelsedagspeng eller så ibland också :)

Jag tror det är många här som har en snedvriden bild av hur krediter, bankkonton, och sånt faktiskt används av gemene man.

Gå in till ett SEB kontor och förklara att du står utan bank och bankid och är mer eller mindre handikappad, dom fixar ett bankkonto och bankid hela rubbet åt dig på 10 minuter. Jag och min sambo fick göra detta, du kommer troligtvis få en värdeavi på posten för att lösa ut dina pengar.

Gå in till ett SEB kontor och förklara att du står utan bank och bankid och är mer eller mindre handikappad, dom fixar ett bankkonto och bankid hela rubbet åt dig på 10 minuter. Jag och min sambo fick göra detta, du kommer troligtvis få en värdeavi på posten för att lösa ut dina pengar.
Hade ni löneutmätning då,missbrukat kredit och betalningsanmärkningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp