Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken drog pengar utan medgivande på autogirot !

Är i kontakt med min bank och håller på att reda ut varför det blivit såhär . Obehörig transaktion kanske .. jag avslutade bankgirot i början av nov och Santander gick in och la upp ny autogiro 2024 11 23 och min bank har bara släppt iväg pengarna utan mitt medgivande . Ska se om jag kan reklamera för att få pengarna tillbaka . Det ska räcka med att jag tar bort mitt medgivande på min bank .. sen ska autogirot upphöra . Jävla soppa detta !!

Men igår skulle du få pengarna tillbaka utan problem?

Jag vet att i dom allmänna villkoren har just santander tidigare haft en punkt där dom får återansluta et avslutat AG.
Kollade igenom villkoren som var fram till 11 dec 2024.
Står följande:
Om betalaren vill att samtliga framtida betalningar som initieras av betalningsmottagaren ska stoppas måste betalaren återkalla medgivandet. Medgivandet gäller tills vidare. Betalaren har rätt att när som helst återkalla medgivandet genom att kontakta betalningsmottagaren eller sin betaltjänstleverantör. Meddelandet om återkallelse av medgivandet ska för att stoppa ännu inte genomförda betalningar vara betalningsmottagaren tillhanda senast fem bankdagar före förfallodagen alternativt vara betalarens betaltjänstleverantör tillhanda senast bankdagen före förfallodagen vid den tidpunkt som anges av betaltjänstleverantören.

Så basic, OM du haft ett AG och avslutat det korrekt så bör dom inte dra detta.

Men från 11e dec och framåt har dom ändrat sina villkor på "mitt lån".

Tack !
Jag kontaktade dom när jag drog tillbaka mitt medgivande i början av nov . Även om dom , som nu , ändå lagt upp ett nytt autogiro på min bank så har jag inte gett mitt medgivande till det . Här har nåt gått fel !

Men du fick tillbaka pengarna så det är väl frid och fröjd

Du godkänner väl inte något om din telefonräkning varje månad?
Ja, måste godkänna varje månad att pengarna får dras av. Frågan är om jag har autogiro eller e-faktura?
Har 2 olika banker och samma gäller i bägge. Varje månad kommer fakturorna in och jag måste godkänna dem för att pengar ska dras av, gäller även hyra, elen och studielånet.

Kollade nu i artiken nedan-det är e-faktura jag har. Hade autogiro förr till mina borgenärer, som Santander, men återkallade godkännande för alla dessa och får faktura via Kivra nu.

Ja, måste godkänna varje månad att pengarna får dras av. Frågan är om jag har autogiro eller e-faktura?
Har 2 olika banker och samma gäller i bägge. Varje månad kommer fakturorna in och jag måste godkänna dem för att pengar ska dras av, gäller även hyra, elen och studielånet.
E-faktura skulle jag säga. Hela grejen med autogiro är ju att man inte behöver göra något förutom att ha tillräckligt med pengar på kontot så det kan dras.

E-faktura skulle jag säga. Hela grejen med autogiro är ju att man inte behöver göra något förutom att ha tillräckligt med pengar på kontot så det kan dras.
Ja, så är det nog.
Är nog bara hyran jag skulle kunna tänka mig att ha på autogiro. Viktigaste av alla räkningar. Även om det även där kan bli fel-någon hade renoverat lägenheten och råkade ha samma udda förnamn som jag...jag fick den personens tillägg för renovering på min hyra...upptäckte det tack vore att jag har e-faktura.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp