Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken drog pengar utan medgivande på autogirot !

Det är glasklart vad som har hänt här.

Jag har varit med om detta med en annan aktör (Förskottslön).

Jag avslutade autogiro - dom kopplade på det själva igen ungefär 8 till 10 gånger. Ett tag sedan nu.

Dom använder nämligen ditt godkännande som du gjorde första och enda gången som någon form utav livstidsgodkännande (nåja) att använda det avtalet för att återigen koppla på det.
Så det är ingen idé att ringa Santander för du kommer att få det svaret. Jag bråkade om detta med FSI Inkasso / Förskottslön i ett halvår och efter att ha kollat med både juridiken och min privata bank så fick jag svaret att dom har rätt att göra det.

Däremot - du har ansökt om skuldsanering så i ditt fall är det annorlunda, hade skickat Santander ett mail och bifogat skuldsaneringsbeskedet. (inledande?).
Jag har förstått , efter att ha läst här, att så är fallet . Dom kopplar på igen om avtalen ser ut så.
Kommer inte kontakta Santander utan låter kf göra detta när min ansökan kommit så pass långt att jag får , förhoppningsvis , inledande .

Jag ringde banken … jag måste avsluta medgivandet hos Santander annars dras det varje månad .
Det bästa är ju då att kontakta Santander bank. Det är ju trots allt bara du själv som kan avsluta ev. dragningar via autogiro.

Det bästa är ju då att kontakta Santander bank. Det är ju trots allt bara du själv som kan avsluta ev. dragningar via autogiro.
Nu har ju personen varit tydlig med att just santander ska inte kontaktas..

Oj! Visste inte att det är någon annan än bankkontoägaren som bestämmer hur och pengarna ska användas.

Är van att man får meddelande när fakturor inkommit och jag måste godkänna dessa med Bankid,innan de får dra pengar. Samma på mitt autogiro för telefonräkningen.

Har släppt allt för att alla besparingar är slut och det lilla jag har räcker precis tack vore att jag bor i en liten 1:a och har låg hyra jämfört med vad de som bor normalstort har. Mardröm om de tar pengarna jag behöver till maten,bredbandet, telefonen och kommunalresorna.

Vet att om man har kredit på banken, har de rätt däremot att dra pengar från ens konto. Det är lättare att förstå.

Oj! Visste inte att det är någon annan än bankkontoägaren som bestämmer hur och pengarna ska användas.

Är van att man får meddelande när fakturor inkommit och jag måste godkänna dessa med Bankid,innan de får dra pengar. Samma på mitt autogiro för telefonräkningen.

Har släppt allt för att alla besparingar är slut och det lilla jag har räcker precis tack vore att jag bor i en liten 1:a och har låg hyra jämfört med vad de som bor normalstort har. Mardröm om de tar pengarna jag behöver till maten,bredbandet, telefonen och kommunalresorna.

Vet att om man har kredit på banken, har de rätt däremot att dra pengar från ens konto. Det är lättare att förstå.
Du godkänner väl inte något om din telefonräkning varje månad?

Är i kontakt med min bank och håller på att reda ut varför det blivit såhär . Obehörig transaktion kanske .. jag avslutade bankgirot i början av nov och Santander gick in och la upp ny autogiro 2024 11 23 och min bank har bara släppt iväg pengarna utan mitt medgivande . Ska se om jag kan reklamera för att få pengarna tillbaka . Det ska räcka med att jag tar bort mitt medgivande på min bank .. sen ska autogirot upphöra . Jävla soppa detta !!

Är i kontakt med min bank och håller på att reda ut varför det blivit såhär . Obehörig transaktion kanske .. jag avslutade bankgirot i början av nov och Santander gick in och la upp ny autogiro 2024 11 23 och min bank har bara släppt iväg pengarna utan mitt medgivande . Ska se om jag kan reklamera för att få pengarna tillbaka . Det ska räcka med att jag tar bort mitt medgivande på min bank .. sen ska autogirot upphöra . Jävla soppa detta !!

Hoppas allt löser sig snart för dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp