Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banken drog pengar utan medgivande på autogirot !

Ok, annars skulle ju det mesta klarna om man pratade med de som har svaret.
Ringer min bank idag och pratar med dom istället . Jag har läst på om rätt och fel och ett avslutat autogiro får inte aktiveras igen utan mitt medgivande , dessutom har jag meddelat Santander om att betalning sker på annat sätt . Min egna bank blir ersättningsskyldig eftersom autogiro är avslutat inom rätt tid före tar transaktionen. Får pengarna tillbaka av min egna bank.

Ringer min bank idag och pratar med dom istället . Jag har läst på om rätt och fel och ett avslutat autogiro får inte aktiveras igen utan mitt medgivande , dessutom har jag meddelat Santander om att betalning sker på annat sätt . Min egna bank blir ersättningsskyldig eftersom autogiro är avslutat inom rätt tid före tar transaktionen. Får pengarna tillbaka av min egna bank.
Svarade Din bank att Du får tillbaka pengarna, rätt upp och ner bara…?

Ok, strunta i att ringa de som har svaren då.

Att bara slå av Autogiro och sluta betala är ingen säker metod. Även andra banker skulle kunna dra om du inte flyttar bort pengarna direkt. Kontakta inte Santander är min rekommendation utan släpp dom nästa månad då istället, så du inte säger något felaktigt som kan användas mot dig om du får inledande.

En del banker är riktiga svin. Autogiro är en fullmakt. Fullmakten kan vara formulerad så att dom inte anser den förbrukad för att man slår av autogiro hos sin egen bank, då använder dom fullmakten och slår på autogiro igen om man missar betalning. Skulle kunna vara så att man måste kontakta dom och skriftligen dra tillbaka fullmakten.

Men som sagt - flytta bort pengarna och undvik all kontakt i fortsättningen om du släpper. Santander kommer inte ge tillbaka dom, dom kommer bara säga att du gjort din betalning på lånet denna månad.

Att bara slå av Autogiro och sluta betala är ingen säker metod. Även andra banker skulle kunna dra om du inte flyttar bort pengarna direkt. Kontakta inte Santander är min rekommendation utan släpp dom nästa månad då istället, så du inte säger något felaktigt som kan användas mot dig om du får inledande.

En del banker är riktiga svin. Autogiro är en fullmakt. Fullmakten kan vara formulerad så att dom inte anser den förbrukad för att man slår av autogiro hos sin egen bank, då använder dom fullmakten och slår på autogiro igen om man missar betalning. Skulle kunna vara så att man måste kontakta dom och skriftligen dra tillbaka fullmakten.

Men som sagt - flytta bort pengarna och undvik all kontakt i fortsättningen om du släpper. Santander kommer inte ge tillbaka dom, dom kommer bara säga att du gjort din betalning på lånet denna månad.
Hej !
Tack för ditt svar ! Jag kommer inte kontakta Santander .. det kommer bli frågor och nu sitter vi stilla i båten här .
Ska ringa min egna bank och höra mej för om det går att göra om mitt sparkonto till lönekonto istället. Då behöver jag inte tänka mer på att flytta pengar eller vara orolig för att nån aktör ska dra pengar . Fy en sån kalldusch detta blev ! Jag har flyttat bort resten av min lön så ingen mer kan dra .

Det är glasklart vad som har hänt här.

Jag har varit med om detta med en annan aktör (Förskottslön).

Jag avslutade autogiro - dom kopplade på det själva igen ungefär 8 till 10 gånger. Ett tag sedan nu.

Dom använder nämligen ditt godkännande som du gjorde första och enda gången som någon form utav livstidsgodkännande (nåja) att använda det avtalet för att återigen koppla på det.
Så det är ingen idé att ringa Santander för du kommer att få det svaret. Jag bråkade om detta med FSI Inkasso / Förskottslön i ett halvår och efter att ha kollat med både juridiken och min privata bank så fick jag svaret att dom har rätt att göra det.

Däremot - du har ansökt om skuldsanering så i ditt fall är det annorlunda, hade skickat Santander ett mail och bifogat skuldsaneringsbeskedet. (inledande?).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp