Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian - Samlingslån

Hur har det gått för dig jonu0001, fick du nåt bra svar från BN?

Jag ringde och pratade med dem idag, de sade att mina blanco var för höga på 626 000 trots att jag ville samla lån, jag kunde eventuellt få låna 70 000kr, men inte i dagsläget.. Mina förutsättningar var ändå bra enligt mig själv med ett kreditbetyg på 4,2% vid lånetillfälle, samt 4ff, min årsinkomst på 596 000, torde ändå ha räckt, trodde jag i min enfald. Killen jag pratade var trevlig och saklig, men jag har svårt att förstå att dem bedömer så olika från fall till fall. Jag känner mig nedslagen, men får försöka kämpa. Förstår inte riktigt vad som krävs för att komma på rätt köl igen :-( Tack alla för stödet, det hjälper men ändå obegripligt att förstå.

Jag ringde och pratade med dem idag, de sade att mina blanco var för höga på 626 000 trots att jag ville samla lån, jag kunde eventuellt få låna 70 000kr, men inte i dagsläget.. Mina förutsättningar var ändå bra enligt mig själv med ett kreditbetyg på 4,2% vid lånetillfälle, samt 4ff, min årsinkomst på 596 000, torde ändå ha räckt, trodde jag i min enfald. Killen jag pratade var trevlig och saklig, men jag har svårt att förstå att dem bedömer så olika från fall till fall. Jag känner mig nedslagen, men får försöka kämpa. Förstår inte riktigt vad som krävs för att komma på rätt köl igen :-( Tack alla för stödet, det hjälper men ändå obegripligt att förstå.

Alltså.. 626000 är enorma mängder blanco.. innan bankavregleringen (som iofs var på slutet av 80talet eller nåt) så var det inte ens lagligt att få ut så mycket blancolån.. det är väl någon enstaka bank som går med på 400k, men då ska man nog inte ha något annat blanco än just dom 400k heller helst..

Har du övervägt att släppa allt? Kan tänka mig att du ganska lite pengar kvar efter du betalat allt, det kanske vore enklare att skicka allt till kronofogden?

Nej jag har inte ännu övervägt det alternativet, tror att KF blir värre bara, enorma räntor och då blir ja säkert aldrig av med skulderna, tiden får utvisa vad som händer, försöker ta en dag i taget.. Men om ja mår sämre av detta så ja då är det ett alt, för att få lugn och ro.. KF är verkligen mitt sista alt.

När man har sådana enorma skulder som många av oss har/haft så tror jag att man ska bestämma sig. Det är steg 1.
Vid den tidpunkten får man hoppas att man kan "gå runt" på egen maskin utan att behöva låna mer. Så att skulderna åtminstone sjunker varje månad.
Steg 2 är nig att ta ett slitsamt år där man visar för bankerna att man klarar det. Och gör det som du gör nu. Har en aktiv dialog med dom.

Jag själv hade en bit över 600k i skulder (blanco). Har tagit mig 2 år att komma ner till 400 där jag är idag. Vidriga år.
Det du får trösta dig med om det hjälper är det som jag intalade mig själv. Jag lockades av att få baka ihop skulderna för att få mer pengar att röra mig med. (Bortsett från tryggheten att ha pengar över varje månad o inte leva på marginalen).
Men nu när jag har fått baka ihop nästan allt så amorterar jag alla pengar jag sparat. Så det enda jag gör är att skynda på tiden det tar att betala tillbaka. Jag har inte mer pengar över. Visst jag har valmöjligheten vilket ger en trygghet.
Men jag började tänka att om inte banken vill he mig ett lån så tar det kanske ett åt extra. I det stora hela är det inte hela världen.
När jag väl insett det gjorde jag allt för att amortera ner skulderna. Såg över alla abonemang. Sa upp tv paket. Långsammare bredband.
Matlådor istället för utelunch.

Det var en jobbig omställning. Men den stärkte mig ganska snabbt. Visst ska KF vara en sista utväg. Jag bar min skit ensam och har blivit väldigt avskärmad de senaste åren.
Önskar jag hade hittat hit tidigare. Sök stöd hos de som är/varit i samma situation.
Kämpa på.

Nej jag har inte ännu övervägt det alternativet, tror att KF blir värre bara, enorma räntor och då blir ja säkert aldrig av med skulderna, tiden får utvisa vad som händer, försöker ta en dag i taget.. Men om ja mår sämre av detta så ja då är det ett alt, för att få lugn och ro.. KF är verkligen mitt sista alt.

räntorna beror lite på vem det är du har lånen hos. KF sätter inga räntor, utan det utgår antingen enligt lag eller enligt avtal, generellt är dröjsmålsräntorna bättre hos gamla traditionella banker än nischbanker, typ santander. De allra flesta smslån har ingen avtalad dröjsmålsränta och då gäller 6§ räntelagen, vilket i år är 8 eller 8.5% eller nåt sånt.

hej ja har 305tkr i inkomst underskott 43tkr blanco på 288tkr en avbetalning på 37tkr 10ff hos uc , vad tror ni om mina chanser?? tänkte prova samla lån på 120tkr varav en av dessa blanco på 72tkr o resten smslån onea cash for you och andra smslån ????

sen står det fortfarande 4krediter trots att jag avslutat hos bland annat resursbank och nordea finans vad beror det på ????

hej ja har 305tkr i inkomst underskott 43tkr blanco på 288tkr en avbetalning på 37tkr 10ff hos uc , vad tror ni om mina chanser?? tänkte prova samla lån på 120tkr varav en av dessa blanco på 72tkr o resten smslån onea cash for you och andra smslån ????

sen står det fortfarande 4krediter trots att jag avslutat hos bland annat resursbank och nordea finans vad beror det på ????

Beror på vad du har för kreditbetyg, om några av dina FF är "blanka" så är det problem, annars borde det inte vara helt omöjligt.

När avslutades krediterna? om dom avslutades senast 30 juni så borde de stå som avslutade nu, är det senare än så syns det i mitten av augusti

ok d står avslutat men står krediter 4st, jag tror jag hade 12.6 när ja kollade för 2mån sen, har 3ff kvar i sista november men vet inte om ja kan vänta sålänge 2till ff går ut nu i september

De allra flesta smslån har ingen avtalad dröjsmålsränta och då gäller 6§ räntelagen, vilket i år är 8 eller 8.5% eller nåt sånt.

Det har dom visst det, i princip alla. Höga också, oftast 30-36%.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp