Jag ringde och pratade med dem idag, de sade att mina blanco var för höga på 626 000 trots att jag ville samla lån, jag kunde eventuellt få låna 70 000kr, men inte i dagsläget.. Mina förutsättningar var ändå bra enligt mig själv med ett kreditbetyg på 4,2% vid lånetillfälle, samt 4ff, min årsinkomst på 596 000, torde ändå ha räckt, trodde jag i min enfald. Killen jag pratade var trevlig och saklig, men jag har svårt att förstå att dem bedömer så olika från fall till fall. Jag känner mig nedslagen, men får försöka kämpa. Förstår inte riktigt vad som krävs för att komma på rätt köl igen :-( Tack alla för stödet, det hjälper men ändå obegripligt att förstå.
Nej jag har inte ännu övervägt det alternativet, tror att KF blir värre bara, enorma räntor och då blir ja säkert aldrig av med skulderna, tiden får utvisa vad som händer, försöker ta en dag i taget.. Men om ja mår sämre av detta så ja då är det ett alt, för att få lugn och ro.. KF är verkligen mitt sista alt.
hej ja har 305tkr i inkomst underskott 43tkr blanco på 288tkr en avbetalning på 37tkr 10ff hos uc , vad tror ni om mina chanser?? tänkte prova samla lån på 120tkr varav en av dessa blanco på 72tkr o resten smslån onea cash for you och andra smslån ????
sen står det fortfarande 4krediter trots att jag avslutat hos bland annat resursbank och nordea finans vad beror det på ????
De allra flesta smslån har ingen avtalad dröjsmålsränta och då gäller 6§ räntelagen, vilket i år är 8 eller 8.5% eller nåt sånt.