Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian, privatlån!

Vad hade du för inkomst/förfrågningar/andra lån?

Intressant för övrigt att läsa sin egen tråd tre år senare. Då hade jag 315 i skulder hos spridda långivare och kreditkort och fick kämpa varje månad för att få det att gå ihop. Idag har jag över en miljon (320k i blanco, 90k i billån och 600k i bolån) i sammanlagda skulder men har det mycket bättre ställt. Det är en märklig värld vi lever i.

Fick du bolån när du hade stora blancolån?

Vad hade du för inkomst/förfrågningar/andra lån?

UC-score: 6,9
Antal lån/krediter: 6 synliga (17 egentligen)
Förfrågningar: 7
Underskott: 37 000
Synlig skuld: 173 000 (315 000 egentligen)
Inkomst: 442 000

Men detta är ju lite gammal information. Lånet togs alltså för mer än tre år sedan och det är inte säkert BN har samma kravbild idag.

Min plan är ju att låna ca 1-1.2 miljoner.

Så jag kommer först söka via lendo två gånger sen vid 3-4 förfrågningar ska jag chansa med Norwegians 600K lån (kanske får 300-400)

Jag ska också säga att jag varit i kontakt med BN i två omgångar och bett om att förhandla om räntan. "Hotat" med att ansöka om samlingslåns när min UC är bättre och betala av skiten, vilket jag också kommer att göra framöver. Kalla handen från BN vid båda tillfällen. Stela svar som "att vi förhandlar inte om räntan när skuldebrevet är påskrivet". Oerhört rigida och när väl skuldebrevet är påskrivet är man i BN:s våld. Usch och fy för detta företag!

Televinken

Hej!
Vad tror ni om mina chanser till att städa upp min ekonomi?

Jag tog nyligen ett lån via Lendo på 450.000 för att betala av en skuld till en släkting.
Jag vill idag söka om ett lån hos BN på ca 80.000 för att betala av smslån...

Jag har 1 UC förfrågan och ett kreditbetyg på 0,8%
Får ut ca 20.000 i lön

Ställer det nyligen tagna lånet till det för mig? Eller kommer banken kolla på mitt kreditbetyg som är väldigt bra...???

Hej!
Vad tror ni om mina chanser till att städa upp min ekonomi?

Jag tog nyligen ett lån via Lendo på 450.000 för att betala av en skuld till en släkting.
Jag vill idag söka om ett lån hos BN på ca 80.000 för att betala av smslån...

Jag har 1 UC förfrågan och ett kreditbetyg på 0,8%
Får ut ca 20.000 i lön

Ställer det nyligen tagna lånet till det för mig? Eller kommer banken kolla på mitt kreditbetyg som är väldigt bra...???

Varför hos just BN? Du har ju betydligt större blancolån än du har inkomst, så det kan bli klurigt att ta ett till, särskilt om det första är nytaget. Sök via en förmedlare istället så ökar du chanserna. Axo samarbetar med BN.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp