Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Kan säga att jag inte kommer köra BN igen. Har fått mail i ett års tid att jag kan höja mitt lån till en viss summa. Denna summa steg för varje månad då jag amorterade kraftigt på BN lånet. Tänkte tillslut baka ihop med mitt sista lån och ansökte då om upplåningen som jag fått erbjudande om.
Kan tillägga att jag inte dragit på mig nya ff, inte ökat mina skulder osv som dom reserverar sig för.

Fick avslag!!!

Testade låneförmedlare och fick flera erbjudanden från många olika banker med hyfsad ränta dessutom.

Skönt för dig att det löste sig. Som sagt vill jag ha BN.

Det kan inte vara så att du fick t.om. bättre ränta för lånet du tog via låneförmedlare? Ansöker man om en höjning av lån hos BN så får man höjningen till samma ränta som tidigare. BN har inte de billigaste lånen på marknaden, däremot kan de ibland erbjuda rätt höga lånebelopp om omständigheterna är de rätta.

Jag lade om ett lån som jag hade hos BN (+15% ränta) till ett lån hos lånebolag (via Lendo) och fick 4.6%. Rätt stor skillnad :)

Det kan inte vara så att du fick t.om. bättre ränta för lånet du tog via låneförmedlare? Ansöker man om en höjning av lån hos BN så får man höjningen till samma ränta som tidigare. BN har inte de billigaste lånen på marknaden, däremot kan de ibland erbjuda rätt höga lånebelopp om omständigheterna är de rätta.

Jag lade om ett lån som jag hade hos BN (+15% ränta) till ett lån hos lånebolag (via Lendo) och fick 4.6%. Rätt stor skillnad :)

Vad var dina förutsättningar då?

Jag vill nämligen ha allt digitalt och låneförmedlare är lite för bra på att posta hem saker.

Mina förutsättningar var rätt så hyfsade med 0.4% UC risk. Lånepappren fick jag hem per post för underskrift men sedan är det digitalt. Mitt inlägg var lite riktad mot skribenten "aldrig mer BN"

Kan tala om att det inte gick att utöka lånet, systemet sa per automatik ifrån. Ingen UC togs så det var skönt. Har dock mailat dom och förklarat samt frågat ifall det går att göra något men ej fått svar.

I värsta fall klarar jag mig, men tråkigt att gå knapert under sommaren
Hej vad svarade de? Varför fick du ett erbjudande om ökning för att sen bli nekad?

Hej vad svarade de? Varför fick du ett erbjudande om ökning för att sen bli nekad?

Jag vet inte, tror det sköts per automatik på deras hemsida. De svarade att jag tyvärr får vänta i tre månader innan de tittar på detta igen. Antar att de vill ha någon betalningshistorik. Tror ni det är lugnt att utöka mitt lån i september eller oktober?

Har 2,6 i UC betyg, 5 ff. 1 försvinner nu den 16:e (dvs 4 ff) Deklarerad inkomst på UC 226 tkr, 2 tkr överskott av kapital.
Kan visa på en inkomst på 300 tkr/år.

Kommer vilja ha en del som buffert och en del för att lösa smålån som ej syns. Bör jag ange samtliga lån eller kanske bara någon enstaka?

Senast ändrad:
Någon som vet om bank norwegians privatlån försvinner automatiskt från uc:n när allt är betalt, eller måste man ringa och avsluta krediten? På min uc ser det ut som att kreditutrymmer går ner i takt med mina inbetalningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp