Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Hej.

Jag hade ett lån på norwegian på 40.000. Tryckte på upplåning knappen för att testa bara och valde 60.000 till men fick beviljat 120.000

Om det här är sant så skulle det rädda så jävla mycket. Klippa kreditkorten och alla sms skit man dragit på sig.

Signerat och allt men nu är frågan kan man bli nekad i efterhand? Varför skulle de då ens bevilja någon speciell summa från början.

Vill inte hoppas på för mycket nu men väntar otåligt..

Jag fick lånet! Så nu är det 160.000 till 19% ränta och den är ju sådär.

En betalning ser ut såhär :

2 869 och då går endast ca 500 till amortering.

Jag har även ett Blanco på SEB 200.000 till 13 % tror jag.

Med det nya lånet ska jag stänga ner 2 kreditkort, goodcash, kontantfinans, Onea, 2 sms lån.

Men hur gör jag sen för inser ju att lånet är katastrof när man amorterar så lite men månadskostnaden drar ju ner drastiskt.

Min uc är Katastrof. Många frågor och riskprognos tror jag 60%.

Årsinkomst 369.000

Hjälp

Ja, du vet väl på hur många år du har lånet på? 5-10? 2869/mån är rätt mycket under så lång period, särskilt om man inte lyckas lösa ALLA andra lån man har, var i samma sits för ett år sen, lånade 130.000 hos Norwegian till ungefär samma ränta utan att tänka allt för mycket, löste lån för drygt 100.000 men hade fortfarande en massa annat skit kvar, så det var bara en tidsfråga innan jag fick ta om alla skitlån igen och nu har jag släppt allt jag har till KFM.

Har du räknat på så du klarar nya månadskostnaden, även om du stänger ner ett par kreditkort och några lån? vet hur desperat man kan vara att bli skuldfri, så det är i all välmening jag ställer dessa frågor, men klarar du att låta bli att låna mer, och att det går runt för dig nu när du får Norwegian så håll ut tills ditt kreditbetyg blir bättre och sök ett samlingslån med bättre ränta.

Ja, du vet väl på hur många år du har lånet på? 5-10? 2869/mån är rätt mycket under så lång period, särskilt om man inte lyckas lösa ALLA andra lån man har, var i samma sits för ett år sen, lånade 130.000 hos Norwegian till ungefär samma ränta utan att tänka allt för mycket, löste lån för drygt 100.000 men hade fortfarande en massa annat skit kvar, så det var bara en tidsfråga innan jag fick ta om alla skitlån igen och nu har jag släppt allt jag har till KFM.

Har du räknat på så du klarar nya månadskostnaden, även om du stänger ner ett par kreditkort och några lån? vet hur desperat man kan vara att bli skuldfri, så det är i all välmening jag ställer dessa frågor, men klarar du att låta bli att låna mer, och att det går runt för dig nu när du får Norwegian så håll ut tills ditt kreditbetyg blir bättre och sök ett samlingslån med bättre ränta.

Det är på 10 år.. Exakt det var i lite panik syfte jag gjorde detta och detta är nog sista lånet om jag inte slösar dem på något annat eller gör någon idiot grej som man gjort alla andra ggr...

Vi säger att jag klarar mig med månadskostnaden. När blir jag bättre hos UC. Frågorna försvinner osv

Det är på 10 år.. Exakt det var i lite panik syfte jag gjorde detta och detta är nog sista lånet om jag inte slösar dem på något annat eller gör någon idiot grej som man gjort alla andra ggr...

Vi säger att jag klarar mig med månadskostnaden. När blir jag bättre hos UC. Frågorna försvinner osv
Ett lån hos BN kan givetvis hjälpa dig, lösa smålån och få ner din total månadskostnad en bit, och det är ju huvudsaken. Att du sedan skall ha kvar lånet i 10 år är ju dock inte smart. För att få ner UC scoren så gäller det helt enkelt att inte ta några nya ff under ett års tid, eller åtminstonde tills du kommer ner under 5st ff. Då kan du söka bättre lån hos annan aktör för att lösa BN lånet, vilket jag tror många gör.

Har själv ett BN lån på 280 000 kr. Tagen för 8 månader sedan. Skulden ligger idag på 275k, så känns otroligt segt att bara 5000 kr av 25000 inbetalt gått till amortering. Men även jag hade tänkt lösa detta lån, i slutet av året.

Imorgon så är dagen här då jag har beslutat mig för att försöka få ett samlingslån hos BN.

Mina förutsättningar är
Inkomst 616000
FF: 6 st (imorgon, försvinner en i natt)
Senaste ff gjord för 3 månader sen
Score: 6,7%
Underskott 95000
Synliga lån: ca 444000 (varav 93500 i krediter)

Det som jag tror kan göra ett avslag är väl underskottet och kanske att det bara är tre månader sen jag gjorde en förfrågning.

Vad tror ni.

Imorgon så är dagen här då jag har beslutat mig för att försöka få ett samlingslån hos BN.

Mina förutsättningar är
Inkomst 616000
FF: 6 st (imorgon, försvinner en i natt)
Senaste ff gjord för 3 månader sen
Score: 6,7%
Underskott 95000
Synliga lån: ca 444000 (varav 93500 i krediter)

Det som jag tror kan göra ett avslag är väl underskottet och kanske att det bara är tre månader sen jag gjorde en förfrågning.

Vad tror ni.

Jag gissar att ditt underskott är det största problemet men du har ju ok inkomst så.. med lite tur.

Tror också att ditt underskott kan vara det som kan ge problem och det lär du väl ha kvar ett tag så det spelar väl i så fall ingen roll om du söker nu eller senare. Varför söker du BN direkt istället för Lendo, Axo eller någon annan Låneförmedlare?

Jag söker där helt enkelt för att dom verkar ju vara mest villiga att lån en större summa. Tar man via någon låneförmedlare så är det inte säkert att just den banken är villig att ta den risken. Jag tänkte mig en 180000 kr. kan då baka in två lån och tre krediter.

Ja då förstår jag, då vill jag bara önska dig ett stort lycka till i morgon.:)

JAAAA, skönt det gick vägen. Sökte på 180000 kr och vart beviljad 190000. Tog det och kommer nu att få bort tre krediter, två lån och Cash2You. Det hela ger mig hela 3500 kr mindre i räkningar. Känns skönt och nu kanske man kan börja leva igen. Nu gäller det att inte ta på sig mer lån igen. Ny ansökning om samlingslån blir den 1/6 nån gång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp