Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian, privatlån!

Såg nu att av mina 3300 kr jag betalar in denna månaden så är 87 kr amortering. Borde fan inte vara lagligt.

Såg nu att av mina 3300 kr jag betalar in denna månaden så är 87 kr amortering. Borde fan inte vara lagligt.

I början på lånet är det mest ränta, vilket förändras under de 10-12 år lånet löper. Läs mer om annuitetslån här:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Annuitetslån

Ett tips är att betala in t ex 4000 kr istället, då är 787 kr amortering, vilket framåt kommer få stor effekt på ditt lån.

Hur vanligt är det med annuitetslån kontra det andra?

Om man hade tagit 450.000 hos dom - till en ränta på 20% då hade man alltså PER ÅR betalat 90.000 kronor - i ränta.
Detta är i månaden med en minimal amortering 9.000 kronor....
Jiiiises.
Nästan så att det är bättre att harva runt i SMS-låne träsket. Då ser man åtminstone ett slut på misären...

Det är egentligen tvärtom, med ett blanco vet du redan när du signar hur mycket ränta du kommer betala totalt och hur lång tid det kommer ta. Smslånen känns som de aldrig tar slut.

Men jag förstår vad ni menar med att det inte syns mycket i början med annuitetslån och det kan kännas hopplöst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp