Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian. Privatlån till inkasso.

Hej igen!

Har ett Bank Norwegian lån på 240k där jag släpar efter två månader. Hur snabba är dom till Inkasso?
Jag kan betala den tredje fakturan nu i slutet av månaden. Jag har gjort detta förut men ni vet ångesten ändå, den vrider på hjärnan och får en att tänka.

Har tyvärr också deras kreditkort där jag släpar efter samma ( två månader)

Kan detta påverka lånet och tvärttom? Ser dom att jag är efter på båda och kan därav stänga av lånen tidigare?

Mvh Haiwa

Släppte mitt lån till dom på 300k för ca 1 år sedan snart , den 4 mån får man uppsägning av lån ! Då ska man betala in för 4 mån ! Då är det oftast stora summor ! Betalar du dock in 3 mån så kan du ligga efter hela tiden

Efter 3 obetalda fakturor brukar man oftast få brev om uppsägning. Vilket innebär att du måste betala ikapp alla fakturor du ligger efter med för att det inte ska gå vidare till inkasso.

Ah gött! Borde vara lugnt för mig då. Men hör kort och lån ihop? om ett sägs upp , sägs då båda upp?

Antar att det inte borde göra det då det är olika avdelningar kanske?

Senast ändrad:
Förlåt för bump men nån som har nån aning?funderar på vad ska prioritera för betalning imorrn :/

Ah gött! Borde vara lugnt för mig då. Men hör kort och lån ihop? om ett sägs upp , sägs då båda upp?

Antar att det inte borde göra det då det är olika avdelningar kanske?
Båda sägs inte upp ! Jag hade båda två ! Kortet sades upp 8 mån innan !

Vilket inkasso kör dom? Om det går till kfm brukar det gå att återkalla om man försöker hitta en plan och startar med att betala ett större belopp?

Vilket inkasso kör dom? Om det går till kfm brukar det gå att återkalla om man försöker hitta en plan och startar med att betala ett större belopp?
Hej,
Mitt gäller deras kreditkort, men antar att de har samma rutiner.
Mitt gick till Intrum för en vecka sedan, kontakta dom via chatt funktionen.
Bad om betalningsanmärkning på 1500:- men fick till svar att de kommer kräva 4000-5000 i månaden. Visste dock att 1500 var lågt då de är på nästan 60000:-
Men bad om lägre till årsskiftet så lyckades få 2000 i månaden fram till februari. Sen ska vi omförhandla upp till 4000:-
Då hinner jag betala av massa andra inkasso under tiden o på så sätt sänka månads betalningarna totalt sett:) så börja lågt sen får man förhandla:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp