Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bank Norwegian. Privatlån till inkasso.

Hej,
Mitt gäller deras kreditkort, men antar att de har samma rutiner.
Mitt gick till Intrum för en vecka sedan, kontakta dom via chatt funktionen.
Bad om betalningsanmärkning på 1500:- men fick till svar att de kommer kräva 4000-5000 i månaden. Visste dock att 1500 var lågt då de är på nästan 60000:-
Men bad om lägre till årsskiftet så lyckades få 2000 i månaden fram till februari. Sen ska vi omförhandla upp till 4000:-
Då hinner jag betala av massa andra inkasso under tiden o på så sätt sänka månads betalningarna totalt sett:) så börja lågt sen får man förhandla:)
Men vad betalade du i månaden innan det hamnade på inkasso? Var det mer? Förstår hur du tänker men blir det verkligen ekonomiskt i längden och inte bara konstgjord andning ett tag?

Men vad betalade du i månaden innan det hamnade på inkasso? Var det mer? Förstår hur du tänker men blir det verkligen ekonomiskt i längden och inte bara konstgjord andning ett tag?
Jag förstår precis vad du menar, har haft betydligt lägre månadskostnad på detta tidigare. Dock haft andra betydligt högre kostnader med högre ränta. Då har jag prioritera dessa för att bli av med dem, så har valt att hoppa över 1-2 betalningar på detta för att betala av mer på de dyrare. Nu är de borta o har nu blivit av med en kostnad på 5000-6000:- i månaden. O innan nyår försvinner 1800 i månaden till om jag lan hålla ner denna inkasson. Så efter nyår kommer jag kunna betala en mycket högre summa på denna.
Så en snöbollseffekt i princip:)

Men jag förstår precis vad du menar:)

Jag förstår precis vad du menar, har haft betydligt lägre månadskostnad på detta tidigare. Dock haft andra betydligt högre kostnader med högre ränta. Då har jag prioritera dessa för att bli av med dem, så har valt att hoppa över 1-2 betalningar på detta för att betala av mer på de dyrare. Nu är de borta o har nu blivit av med en kostnad på 5000-6000:- i månaden. O innan nyår försvinner 1800 i månaden till om jag lan hålla ner denna inkasson. Så efter nyår kommer jag kunna betala en mycket högre summa på denna.
Så en snöbollseffekt i princip:)

Men jag förstår precis vad du menar:)
Ja jag förstår. Men man ska inte luras och tro att allt blir billigare bara för att det hamnar på inkasso. Ibland har man tur men ibland blir det dubbelt så dyrt. Det är ett pussel allt och huvudsaken är ju att man blir skuldfri utan allt för många ”ärr”.

Ja jag förstår. Men man ska inte luras och tro att allt blir billigare bara för att det hamnar på inkasso. Ibland har man tur men ibland blir det dubbelt så dyrt. Det är ett pussel allt och huvudsaken är ju att man blir skuldfri utan allt för många ”ärr”.
Nej absolut, självklart blir det inte billigare
Men för mig o nu säger jag mig för att jag vart fast i hela denna skuld o lånehärvan länge så är det faktiskt en liten morot nu. Tidigare så har jag betalt lägsta sedan tagit ut de jag betalt in för att täcka andra. Nu när det hamnat på inkasso kan jag inte ta ut o jag betalar av mer. Så ett annat sätt att spärra sig.

Men för mig o nu säger jag mig för att jag vart fast i hela denna skuld o lånehärvan länge så är det faktiskt en liten morot nu. Tidigare så har jag betalt lägsta sedan tagit ut de jag betalt in för att täcka andra. Nu när det hamnat på inkasso kan jag inte ta ut o jag betalar av mer. Så ett annat sätt att spärra sig.
Exakt! Det är ett bra sätt att spärra sig att fortsätta använda krediter när det ändå är lite kört på nåt sätt. Man måste försöka ta sig ur detta snurrande men det är såklart en risk också. Blir man helt plötslig sjuk t ex så faller korthuset. Kriga på!

Senast ändrad:

Ni som fått BN till inkasso, får ni anmärkning direkt ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp