Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bank Norwegian kreditkort

Olika internetbutiker har olika säkerhetsnivåer. Vissa internetbutiker kräver att du identifierar dig för att kunna genomföra ett köp. På de hemsidor som kräver detta får du en engångskod skickad till ditt registrerade mobilnummer.

Hos andra internetbutiker räcker det att du uppger kortnummer, giltighetsdatum och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna i kortes signaturfält.

Står info på deras hemsida.

Verkar vara allt är tillåtet på kortet förutom överföringar till Spelbolag.

Jag undrar om BN skickar kreditkortet som REK-brev? Är folkbokförd på annan adress än där jag mest uppehåller mig. Någon som vet?

Ok. Tack för svar. Det underlättar för min del att slippa REK, då anhöriga kan skicka det vidare till mig, men många banker har ju bytt till REK för att minska risken för bedrägeri.

Ok. Tack för svar. Det underlättar för min del att slippa REK, då anhöriga kan skicka det vidare till mig, men många banker har ju bytt till REK för att minska risken för bedrägeri.
Jag fick mitt 2013 så jag vet inte om BN ändrat sina rutiner, men fick nytt Collector Mastercard i brevlådan i mars i år.

Fick mail för någon dag sedan.

Hej,

Vi hoppas att du är nöjd med ditt Bank Norwegian kreditkort.

Bank Norwegian ska byta ut dagens Mastercard mot VISA-kort som möjliggör kontaktlös betalning. Detta innebär att du inom kort tid kommer att motta ett nytt Bank Norwegian-kort med kontaktlös antenn och VISA-logga.

Card-contactless-SE.png
Använd det nya VISA-kortet i fortsättningen för intjäning av CashPoints på alla köp.

Har du redan kopplat ditt kreditkort med din Norwegian-profil, behöver du inte göra detta på nytt. Om du inte har kopplat din Norwegian-profil till kortet, kan du när som helst göra detta på www.norwegianreward.com för att få översikten över dina CashPoints.

PIN-koden och alla andra fördelar kommer att vara samma som tidigare. Kom ihåg att lägga in det nya kortnumret på tjänster som App-store, Google Playstore, Norwegian.com och andra ställen du har registrerat kortnumret.

Du kan läsa mer om kontaktlös betalning och andra fördelar på vår hemsida.

Med vänlig hälsning
Bank Norwegian

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp