Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Börjar skiten om igen nu?

Inget som du kan sälja? Gamla cyklar efter barnen? Kläder, något smycke?

Bra jobbat i alla fall! Längtar tills jag bara har bolån men det är långt dit.

Starkt jobbat! Nu är du där många här siktar på att hamna, ett inspirerande föredöme. I den mening du är på ruta ett igen så handlar det om platsen du var på innan allt började gå utför. Nu som sagt med massa nya insikter och kunskaper! Att du har en tuff månad nu är ju väldigt tillfälligt och ett resultat av att du äntligen betalat in den sista krediten och blivit skuldfri. Redan nästa månad kommer du kunna börja på bufferten igen som en friare människa! För varje dag som går tjänar du in räntan på det du just betalade in. För min del brukar Tradera vara bästa sättet att få in lite halvsnabba pengar utan att skuldsätta mig mer.

Senast ändrad:
Hur gamla är barnen? Får de mat i skolan? Satsa på bönor, potatis, lök, morötter, tomatkross, pasta, ägg, mjölk, mjöl, havregryn, jäst och margarin. Kan man göra mycket med.

chili corn carne
I kg blandfärs 55kr

1 kryddpåsar chili corn carne 10kr

2 vita bönor i tomatsås 10kr

Torkade vita bönor 5 dl10 kr

85kr

16 portioner - 5,31kr/portion

+ ris el pasta det kan varieras
Alternativt att du halverar receptet

Havregrynsgröt till frukost eller baka eget bröd,

Pannkakor men istället för mjölk tar du vatten,
2l vätska , margarin att steka med, 10 ägg- 20kr, 1/2 dl olja10 dl vetemjöl ca 10kr= 40kr

Du får ca 35-40 pannkakor

Köttfärssås och spagetti är oxå en bra rätt man kan fylla ut med rivna morötter och linser.

Multivitamin hos 2 L är billigare än mjölk.. om barnen vill ha det till frukost. Alltid dricka vatten till lunch och middag.

potatis soppa med morötter i..
Har du något att lägga ut och sälja i någon lokal köp och sälj grupp? Bara för att få in några kronor...

Me
N

nej aldrig då lånar jag hellre. Ingen vet om att jag haft skulder många tror att jag har gott om pengar

Men du kanske kan slänga ut en fråga om en liten gåva i ”hjälp en medlem” tråden.. tror säkert någon kan hjälpa dig med en slant där

Tradera har varit min räddning. Jag har även sålt saker som svidit lite men efteråt har känslan av pengarna varit skönare.

Jo jag har absolut lärt mig något av dehär! Aldrig mera lån till onödig lyx. Men mat på bordet måste man ändå ha.. ☹️ Iallafall barna. 1 vecka känns redan som en utmaning hur ska 2 gå ajaj
Köp 1 kilo av de billigaste köttbullarna och 1 paket makaroner, det räcker till några middagar. Falukorv, potatismos, morötter till. Fast bara till barnen, du får leva på snabbnudlar (3 kr/st) ett tag, det går!

Skrev häromdan att jag efter flera år äntligen är skuldfri. Senaste halvåret har jag samtidigt som jag betalade skulder sparat till en buffert. Bufferten växte sig till samma summa som sista lånet jag hade kvar. Efter lite om o men valde jag att betala sista skulden. Tänkte vänta till slutet på maj ifall man få någon utgift man inte räknat med. Men att känna mig helt skuldfri lockade mer.

betalade i helgen och idag fick jag en oväntat utgift. Inte hänt sen jag började spara på bufferten..

Jaja 500 kr kvar till den 20e o kylskåpet gapar tomt.

känns som man är på ruta 1 igen, kan ju inte börja om o låna när jag precis blivit skuldfri efter flera år..

Klippt sönder alla kort. Sagt upp ALLA krediter. Inga förfrågningar längre

Kan hjälpa dig,om du vill skriv på pm...

Senast ändrad:
Jag brukar köpa köttfärs,pasta,ris,lök ,potatis,buljong med olika smaker som bas ,mycket frysta grönssaker och därefter köpa tillbehör...
Men vi har också en del viltkött i frysen,gubben jagar..
Man kan få ihop en mängd billiga rätter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp