Inte min grej att ”tigga” pengar. Får dålig samvete då..Me
Men du kanske kan slänga ut en fråga om en liten gåva i ”hjälp en medlem” tråden.. tror säkert någon kan hjälpa dig med en slant där
Jävligt snällt av er men jag kan inte ta emot några pengar.. däremot får ni jättegärna komma med tips om billig mat. Idag blev vi mätta på det vi hade hemma. Men imorgon måste jag handla 12 dagar kvar och 491 kronor brukar lägga ca 500 varje helg på mat efterrätter och lite gott. Blir en rejäl omställning nuJag skulle nog också kunna hjälpa till med en liten slant till den 20:e. Om inte annat för att du har barn!
Men jag vet inte riktigt hur det funkar med PM o s v i det här forumet ...
Men du vännen.. du tigger inte pengar. Nu är det 2 st redan som vill hjälpa dig, ibland måste man svälja stoltheten och faktiskt ta emot. Tänk på att det är en engångshändelse. Nästa gång kan det va du som hjälper någon som sitter i en knepig sits. Va stolt över dig själv som kommit så långt istället, ibland blir det bakslag. Har själv barn.. vet hur det kan vara.Inte min grej att ”tigga” pengar. Får dålig samvete då..
Detta avråder jag ifrån! Har ett antal sådana i min skuldsanering som togs när jag fortfarande trodde att ekonomin snart skulle reda upp sig. Ta inget på faktura eller kredit! Dumt att hamna efter redan innan lön.Nu när du har ordnad ekonomi igen så tipsar jag om att ta olika matkassar ex Linas, på faktura. Ofta bra nykunds-priser och bra mat för en vecka för er alla. Billigast blir att använda Nykunds erbjudande på två ställen om du bor så det finns alternativ.
Inget som du kan sälja? Gamla cyklar efter barnen? Kläder, något smycke?
Bra jobbat i alla fall! Längtar tills jag bara har bolån men det är långt dit.
Redan kollat flera matkassar men ingen som levererar hem till ossNu när du har ordnad ekonomi igen så tipsar jag om att ta olika matkassar ex Linas, på faktura. Ofta bra nykunds-priser och bra mat för en vecka för er alla. Billigast blir att använda Nykunds erbjudande på två ställen om du bor så det finns alternativ.
Det är gratis att lägga upp konto och sälja men de tar 10 % i provision på det du sålt. Faktura på det du säljer kommer månadsvis i slutet av månaden månaden efter försäljning.jag har aldrig sålt något. Alltid skänkt bort saker.. har ej fb heller där jag evt kan sälja något. Men tål att funderas på. Hur funkar tradera? Gratis?