Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa banken

X-spar i trevlig funktion. Det är inte stora pengar (dock kan man styra det själv. Har 5-10kr per kort transaktion personligen) men det blir några hundra lappar per månad).

Personligen kör jag f.n:
Nordea: Lön och utgifter
Sparande: SBAB sparkonto
Fonder: Opti med deras fondrobot
Lån: Nystartfinans och Svea (Ska ta ett samlingslån när mina anmärkningar ryker om 1 år)

Jag har haft tankarna på LF Bank men i o m dom inte tar emot oss med anmärkningar har jag inte kunnat skifta parallellt med Nordea. Inte heller säker på vad jag är ute efter, men det är väl det gamla vanliga. Tillgänglighet, bra support, bra kontakt med banken, inte omöjliga med, bra avgifter på tjänser och kort osv.

X-spar i trevlig funktion. Det är inte stora pengar (dock kan man styra det själv. Har 5-10kr per kort transaktion personligen) men det blir några hundra lappar per månad).

Personligen kör jag f.n:
Nordea: Lön och utgifter
Sparande: SBAB sparkonto
Fonder: Opti med deras fondrobot
Lån: Nystartfinans och Svea (Ska ta ett samlingslån när mina anmärkningar ryker om 1 år)

Jag har haft tankarna på LF Bank men i o m dom inte tar emot oss med anmärkningar har jag inte kunnat skifta parallellt med Nordea. Inte heller säker på vad jag är ute efter, men det är väl det gamla vanliga. Tillgänglighet, bra support, bra kontakt med banken, inte omöjliga med, bra avgifter på tjänser och kort osv.

Det är en bra funktion iaf. Kan ju ha det till t.ex julklappar.

Hur hade du velat ha det om du hade haft alla möjligheter? Allt hos LF?
Jag har också haft LF i tankarna, har ju mängder med fonder dessutom. Verkar även ha rabatt för bilförsäkring om man uppfyller vissa krav.

Seb är jag faktiskt nöjd med. Trevligt bemötande och inga frågor om mitt blancolån mer än att det är normalt att ha lån när min sambo frågade om bolånet före det blev beviljat. Men seb måste jag ha oavsett, eftersom vi har gemensamt konto och bolån där. Bara fundersam vad dom tycker om jag flyttar lönen och överför pengar hit o dit. Dock så är alla pengar från min lön, så har inget att dölja om jag byter huvudbank!

Hur hade du velat ha det om du hade haft alla möjligheter? Allt hos LF?
Generellt sett ja, jag föredrar ha det mesta hos en aktör.
Försäkringar vet jag inte om dom kan slå dock, inte för jag undersökt hemförsäkring (hos If) men betalar bara 1200kr/år och bilförsäkringen är indirekt via If också som ingår i mitt leasingavtal på min bil.

Du kan ju ändra så lönen kommer in på LF men ni kanske inte vill flytta på bolånet?

Generellt sett ja, jag föredrar ha det mesta hos en aktör.
Försäkringar vet jag inte om dom kan slå dock, inte för jag undersökt hemförsäkring (hos If) men betalar bara 1200kr/år och bilförsäkringen är indirekt via If också som ingår i mitt leasingavtal på min bil.

Du kan ju ändra så lönen kommer in på LF men ni kanske inte vill flytta på bolånet?

Håller med om att det känns bättre att ha det hos en aktör.

Det låter riktigt billigt. Bra deal du har gjort där.

Vi har bolånet fast ränta 2 år till. Rörliga bolånet är borta. Men jag har ju Blanco på 350 k så är nog dumt att ens försöka flytta bolånet.

Men kanske flyttar allt annat till Nordea ellerLF

Swedbank är väl go to, men alla deras jäkla problem och avgifter, ruggig bank

Avgifter beror väl lite på hur man är kund. Jag betalar 39 kronor i månaden för att vara nyckelkund, och 295 kronor om året för mitt Swedbank Mastercard Guld. I gengäld får jag typ en tusenlapp om året i bonus för att jag använder kortet, så man kan säga att det är Swedbank som betalar mig, och inte tvärtom.

Alla andra banker verkar ha högre avgifter eller sämre cashback på sina kort, så för mig är Swedbank ett bra val.

Finns det någon bank som har gratis internetbank med alla tjänster. Läser att Skandia har om man säger upp deras kort? Forex har slutat med det

Betalar inte en krona för Handelsbanken idag !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp