Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bästa banken

Men med tanke på trådens syfte, jag lutar mer o mer att ge LF Bank ett försök när mina anmärkningar försvinner. Dock lite synd dom inte har medlemslån men man kanske kan ta lånet hos Nordea innan man byter (om man tror man inte får bättre ränta på annat håll). Lever nog kvar lite i det gamla att ha allt på ett ställe..

Men med tanke på trådens syfte, jag lutar mer o mer att ge LF Bank ett försök när mina anmärkningar försvinner. Dock lite synd dom inte har medlemslån men man kanske kan ta lånet hos Nordea innan man byter (om man tror man inte får bättre ränta på annat håll). Lever nog kvar lite i det gamla att ha allt på ett ställe..

Har haft LF bank. Värsta banken jag haft, otrevlig personal.
Innan jag bytte dit var jag tvungen att komma in med anställningsavtal, kontoutdrag 3 år tillbaka i tiden. Fråga mig inte varför, har aldrig haft spelproblem eller liknande.
Efter 4 månader med banken låste banken mina konto och ringde mig hela tiden på grund av att jag swishat 4000kr i månaden till min sambo för hyra då hon står på lägenheten.
De trodde inte på detta så fick skicka in avier på hyra och elräkningar mm.
Långt om länge öppnade de mitt konto igen men då hade jag redan bytt bank.
Så mina erfarenheter av LF är inte bra iaf .

Innan jag bytte dit var jag tvungen att komma in med anställningsavtal, kontoutdrag 3 år tillbaka i tiden. Fråga mig inte varför, har aldrig haft spelproblem eller liknande.
Efter 4 månader med banken låste banken mina konto och ringde mig hela tiden på grund av att jag swishat 4000kr i månaden till min sambo för hyra då hon står på lägenheten.

Sjukt! Jag har swishat mina sambo över 10 000 kr varje månad pga föräldraledighet. Aldrig blivit ifrågasatt!

Hmm det lät inge vidare. Kan det vara relaterat till en speciell region? annars borde man hört fler historier som denna, kan man tycka..

Jag swish-betalar min hyra också och aldrig blivit ifrågasatt (Nordea då)

Man vet ju aldrig om det flaggas hos bankerna. Men att dom då kollar upp adressen. Hade man swishat till någon som är bosatt 100 mil upprepande gånger så kanske man hade fått förklara sig.

Man vet ju aldrig om det flaggas hos bankerna. Men att dom då kollar upp adressen. Hade man swishat till någon som är bosatt 100 mil upprepande gånger så kanske man hade fått förklara sig.
Ja kanske, jag bor i ett flerfamiljshus där hyresvärden bor på plan 1 (gamla vänner också, men hör inte till saken..) så det rör sig om några meter hehe.

Kanske blir danske bank för mig som min huvudbank. Har ju redan bospardär som ger 0.6% ränta på ett sparkonto samt fonder. Så är sugen på att skaffa kontopaket och ha min huvudbank där.

Avanza till dottern, hon har ett sparande på 10 000 kr där.
SEB som gemensamt konto med sambon o bolån där.
Eventuellt ha fonder på Savr för min del. Eller hos danske bank.
Mitt blancolån är hos Sevenday. Målet är att använda prisgarantin där när jag söker nytt lån på advisa i framtiden!

Lite väl många banker om jag väljer detta upplägget, men ändå lite kul med struktur! Minns inte om någon i tråden har danske bank?

Väldigt nöjd med Handelsbanken , alltid kanon personal och hjälpte mig med ett privatlån på 630k innan när jag verkligen behövde hjälp

Har du bolån hos dem också? hur gick det till när du fick privatlån, och till vilken ränta och amortering?

Har du bolån hos dem också? hur gick det till när du fick privatlån, och till vilken ränta och amortering?
Har inga bolån , ringde lokala kontoret och bokade in ett möte och tog med alla papper och även mina föräldrar som medlånetagare ..och det gick bra ! 4,25 blev räntan och det är ju helt ok ! Ca 5 år sen nu :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp