Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avtal/kontrakt/handling för att låna ut bil till skuldsatt person med skulder och utmätning hos kronofogden

Men det behöver ju inte innebära att det är " rätt"/ eller att de fattar de bästa besluten! Som det är nu stryker man alla över en kam oavsett man är kriminell eller inte! I ett rättssäkert system är det en rättslig garanti att oskyldiga inte ska behandlas som om de är kriminella.
En utmätning är inte ett straffprocessuellt tvångsmedel.

Många hamnar i svåra ekonomiska situationer av olika anledningar! Det kan vara oförutsedda händelser som sjukdom, arbetslöshet , skilsmässa som gör det svårt att hantera ekonomin. Dessa omständigheter kan vara utom kontroll. Ingen människa vill väl medvetet hamna i skulder! Livet händer och ibland kan människor inte förutse alla utmaningar!

Så att påstå att det är så enkelt som att låta bli att skuldsatta sig, då kan man ju undra vilken värld du lever i. Det är som att jämföra med ett missbruk ( som är en klassad sjukdom) som ofta leder till skuldsättning. Om det vore så enkelt att sluta, så skulle det inte finnas vare sig tex alkoholmissbruk, spelmissbruk etc.
Jag är helt med på detta. Men det är ingen ursäkt att låna en bil.

Fast även som skuldsatt kan man ju vara i behov av en lånebil emellanåt

Jag är helt med på detta. Men det är ingen ursäkt att låna en bil.

Det har jag aldrig påstått att det är en ursäkt att låna en bil. Jag bemötte din åsikt att det enligt dig är så "enkelt att låta bli att skuldsätta sig! "

Och även många skuldsatta ( oavsett anledning) är i behov av bil ibland, att vi då inte ska kunna låna en bil är ju helt absurt! Men det är min åsikt!

T
Det har jag aldrig påstått att det är en ursäkt att låna en bil. Jag bemötte din åsikt att det enligt dig är så "enkelt att låta bli att skuldsätta sig! "

Och även många skuldsatta ( oavsett anledning) är i behov av bil ibland, att vi då inte ska kunna låna en bil är ju helt absurt! Men det är min åsikt!
Till 99% så går det ju dock bra att låna bil finns få tal som har otur

Sålänge ägaren är med så blir det svårt att utmäta bilen om jag inte misstolkade @Lasseman fel i en annan tråd.

Så om jag tolkar detta rätt: om jag som är skuldsatt och har löneutmätning kör min sambos bil och han sitter med som passagerare kan KF ta bilen?

Det har inget med löneutmätning att göra, men den skulle vara utmätningsbar då ja.

Jag kanske är trögfattad, men kan du förklara så att ett barn förstår...? Vadå inte har med löneutmätning att göra? Det jag kort och gott vill veta är: om jag har en pågående löneutmätning kan KF ta bilen om jag lånar en bil? Om jag har en pågående skuldsanering kan KF ta bilen om jag lånar en bil? Kan jag överhuvudtaget taget köra en bil utan att riskera att KF tar den?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp