Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avtal/kontrakt/handling för att låna ut bil till skuldsatt person med skulder och utmätning hos kronofogden

Underlätta för brukaren ! Att inte få fordonet beslagtaget !
Finns inget avtal som gäller för detta.

Vill Du vara helt säker så låna inte ut bilden, annars lånar Du ut den med vetskapen om att KFM kan utmäta den, så enkelt är det.

Alternativt så köper Du en "skrotbil" och lånar, då är risken minimal för utmätning.

Ta de lungt. Du behöver ej vara otrevlig
Tänker inte det var otrevligt. Du har skapat tråden men läser inte svaren. Sen skriver du att du vill ha ett avtal för att "underlätta beslag" men menar egentligen att du vill ha ett avtal för att försvåra.
Vilket vi redan har konstaterat flertalet gånger att det inte finns något.

Har tyvärr inget svar på din fråga. Har själv skulder till KF / utmätning på lönen och ställde frågan i kundtjänst om jag köper en bil för att bla kunna ta mig till jobbet, hur mycket får den vara värd utan att de utmäter bilen! Fick till svar ca 30.000.

Borde det inte jämnställas med samma summa om någon lånar ut en bil I den prisklassen till någon som har skulder till KF och man hamnar i en poliskontroll?

Känns som att samhället bedriver en " häxjakt " på oss som har skulder, förstår att många är kriminella och att man vill försvåra för dom..men vore intressant att få en siffra ( om det finns) på hur många som anses kriminella och alla övriga med skulder som drabbas!

Senast ändrad:
Känns som att samhället bedriver en " häxjakt " på oss som har skulder, förstår att många är kriminella och att man vill försvåra för dom..men vore intressant att få en siffra ( om det finns) på hur många som anses kriminella och alla övriga med skulder som drabbas!

Samhället bedriver knappast en häxjakt. Men myndigheterna gör sitt jobb vilket är helt rätt.

Har tyvärr inget svar på din fråga. Har själv skulder till KF / utmätning på lönen och ställde frågan i kundtjänst om jag köper en bil för att bla kunna ta mig till jobbet, hur mycket får den vara värd utan att de utmäter bilen! Fick till svar ca 30.000.

Borde det inte jämnställas med samma summa om någon lånar ut en bil I den prisklassen till någon som har skulder till KF och man hamnar i en poliskontroll?

Nej det går inte att göra den jämförelsen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp