Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avsluta kredit eller inte för betyget?

Avsluta en av dem, och nyttja den andra sparsamt.
Ett personligt exempel: Jag hade för några månader sedan 2 kortkrediter som jag nyttjat mycket sparsamt. En på ICA (25.000;-) och den andra på Swedbank (20.000;-). Då jag avslutade den på Swedbank så gick mitt betyg från 0.9 till 0.4. Det är givetvis individuellt då det är mycket annat som spelar in, men det där med att ha 2 månadslöner som buffert i krediter är "bull". Det är däremot positivt att du har dem på ett sparkonto i ditt personliga möte med banken (men det har ju inget med UC´n att göra ;)).

Ett personligt exempel: Jag hade för några månader sedan 2 kortkrediter som jag nyttjat mycket sparsamt. En på ICA (25.000;-) och den andra på Swedbank (20.000;-). Då jag avslutade den på Swedbank så gick mitt betyg från 0.9 till 0.4. Det är givetvis individuellt då det är mycket annat som spelar in, men det där med att ha 2 månadslöner som buffert i krediter är "bull". Det är däremot positivt att du har dem på ett sparkonto i ditt personliga möte med banken (men det har ju inget med UC´n att göra ;)).
Riskbetyget gick ner för att du hade en kredit kvar som buffert.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp