- Meddelanden
- 44
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 32
Det beror på vad du har för betyg. Har du bra betyg ska du nog ta bort krediter som du inte ser någon användning för. Men kom ihåg att åtminstone någon kredit behöver man med nånstans kring 2 månadslöner i kreditbelopp, för att visa upp en buffert.
Det beror på vad du har för betyg. Har du bra betyg ska du nog ta bort krediter som du inte ser någon användning för. Men kom ihåg att åtminstone någon kredit behöver man med nånstans kring 2 månadslöner i kreditbelopp, för att visa upp en buffert.
I analysen som görs kan det exempelvis vara bättre att nyttja en viss procent av sin kredit varje månad som visar att man för det första tagit en kredit man behöver och för det andra klarar av att hantera dem. Vidare är det inte heller bra att ha toppat sina krediter utan ser till att hålla allt i en god balans. Avslutade kortkrediter påverkar betyget negativt om det inte finns buffert kvar.Det var därför min UC steg 10% när jag tog bort min outnyttjade på Credway ... Fyfan.
Om du hade 0,1 innan du tog ditt första lån så tror jag att du kanske aldrig hamnar 0,1 igen då du numera har lån vilket du inte hade innan.Långsiktigt sett så är det väl alltid bättre att vara helt nollad på krediter? Slänger in en liten fråga och hoppas att någon kan svaret på: När jag tog mitt första privatlån hade jag ett betyg på 0,1. Betyget ligger nu runt 5 men minskar lite med varje månad. Jag har runt 6-7 förfrågningar som alla kommer försvinna under 2021 och lånet är återbetalt. Hur lång tid efter att mina förfrågningar gått ut kommer det att ta innan jag har 0,1 igen? Vi förutsätter att jag inte tar några nya krediter.
Mvh
Lånet är avslutat förra månaden och nu inväntar jag bara att alla förfrågningar ska försvinnaOm du hade 0,1 innan du tog ditt första lån så tror jag att du kanske aldrig hamnar 0,1 igen då du numera har lån vilket du inte hade innan.

I analysen som görs kan det exempelvis vara bättre att nyttja en viss procent av sin kredit varje månad som visar att man för det första tagit en kredit man behöver och för det andra klarar av att hantera dem. Vidare är det inte heller bra att ha toppat sina krediter utan ser till att hålla allt i en god balans. Avslutade kortkrediter påverkar betyget negativt om det inte finns buffert kvar.