Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avsluta bankkonton

@Syrran har ni pratat med leasingföretaget och förklarat er situation.?
Om leasingbilen äter upp halva förbehållet så måste ni kapa den kostnaden.

Ja ska kolla om det går att få ner försäkringen för nån måste man ha.
Ja hade det varit våran bil hade vi sålt för länge sen och skaffat billigare helt klart. Mobilerna är abonnemang och betalda nu så dom ligger okej 195 i månaden. Ska lämna in o skriva ansökan denna vecka.
Tack för ett trevligt o vettigt svar som inte är nedlåtande ❤️

Åtminstone för äldre hundar kan man ha en olycksfallsförsäkring som inte kostar särskilt mycket alls. Man kan även ofta få ner kostnaden genom att välja ett sämre skydd. Med en löneutmätning kanske det är en idé? Även om man har en försäkring så allvarliga saker som tex en bukoperation kostar ju även med försäkring många tusenlappar. Och finns inte utrymme för det blir ju att ha det skyddet i försäkringen en onödig utgift. Man betalar för något man ändå inte kan utnyttja.

T ex 30 000 kr. Försäkring med självrisk 2500 kr samt 20 %. Det blir 2500 + 5500 = 8000 kr att betala själv. Och försäkringen betalar 22 000 kr. Men har man inte möjlighet betala de 8 000 kr är man inte hjälpt av försäkringen. Då kan det vara bättre ha en mindre omfattande, billigare försäkring med mer basalt skydd.

Åtminstone för äldre hundar kan man ha en olycksfallsförsäkring som inte kostar särskilt mycket alls. Man kan även ofta få ner kostnaden genom att välja ett sämre skydd. Med en löneutmätning kanske det är en idé? Även om man har en försäkring så allvarliga saker som tex en bukoperation kostar ju även med försäkring många tusenlappar. Och finns inte utrymme för det blir ju att ha det skyddet i försäkringen en onödig utgift. Man betalar för något man ändå inte kan utnyttja.

T ex 30 000 kr. Försäkring med självrisk 2500 kr samt 20 %. Det blir 2500 + 5500 = 8000 kr att betala själv. Och försäkringen betalar 22 000 kr. Men har man inte möjlighet betala de 8 000 kr är man inte hjälpt av försäkringen. Då kan det vara bättre ha en mindre omfattande, billigare försäkring med mer basalt skydd.

Jag har turen att min hund e försäkrad hos IF och jag betalar ”enbart” självrisken om 3000kr och sedan tar försäkringen all kostnad därefter. Bortsett från medicin. Den tar inte försäkringen.

Tänkte du också så vid din löneutmätning för den hade du väl för att du tagit lån som du inte betalade tillbaka:D
Att du gjorde så om det är synd om långivaren som inte får mat på bordet gräsligt :eek:;):D
Haha bäst :)

Jag har turen att min hund e försäkrad hos IF och jag betalar ”enbart” självrisken om 3000kr och sedan tar försäkringen all kostnad därefter. Bortsett från medicin. Den tar inte försäkringen.

Då skulle jag om möjligt och om premien är rimlig faktiskt prioritera försäkringskostnaden. Just för att veta att du slipper både dyra räkningar och även slippa av ekonomiska skäl ta ett beslut du inte vill kring hunden. Hur mycket är årskostnaden?

Då skulle jag om möjligt och om premien är rimlig faktiskt prioritera försäkringskostnaden. Just för att veta att du slipper både dyra räkningar och även slippa av ekonomiska skäl ta ett beslut du inte vill kring hunden. Hur mycket är årskostnaden?

Jag förstår inte riktigt vad du menar nu? Jag betalar ca 1400kr/halvår i försäkringspremie. Den har gått upp varje år ganska drastiskt pga att ja tvingats nyttja försäkringen ganska mycket... :( Har ett litet ”måndagsexemplar” till vovve.
Försäkringen täcker kostnader upp till 35tkr/år.

Vill ej att någon ska tycka synd om mig varför skulle någon göra det.
Dom enda det är synd om är min familj o hund som får lida isåfall.
Tror inte du fattat att vi tog leasing innan detta hände. Och att bryta avtalet kostar pengar. Förstår inte att detta är så svårt att förstå för dig!!
Vad är det med dig du har väl sjölv varit skyldig pengar som jag fattat du låter fruktansvärt missnöjd o bitter eftersom du hackar på folk här.
Ska ta detta en gång till bilen leasing innan detta det är två år sen och visste inte då om detta med KFM att bryta avtalet kostar pengar o hur ska jag fixa det med löneutmätning okej fattar du nu!! Därför åker vi runt i en nästan ny bil enda anledningen sluta nu

Den skulden går ju till kfm som de andra?

Det handlar verkligen om att prioritera, mat på bordet kommer du ha även om du betalar försäkring för hunden. Däremot den lilla guldkanten kan det bli svårare med under löneutmätningen. Kan du så jobba lite extra, dra inte på dig mängder av pass utan sådär lite lagom oregelbundet. Det bör inte bli för uppenbart att du jobbat extra för att unna dig en bättre livskvalité istället för att betala in mer på dina skulderna när du söker skuldsanering.

Jag kunde köra på med extrajobbet så mycket jag orkade och kunde men jag hade å andra sidan inte ambitionen att söka skuldsanering. Jag hade dessutom lån som inte gått till KF som jag betalade av på, lån och räkningar var prio. Mat fixar sig alltid. Tack vare extraknäcket kunde jag ff köpa kläder, gå till frissan regelbundet, fixa mina naglar var tredje vecka och unna mig en utekväll då och då. De fyra sistnämnda hade jag verkligen inte kunnat unna mig om jag inte hade jobbat extra.

Den skulden går ju till kfm som de andra?
Ja fast det vill vi inte i nuläget det får räcka nu med skulder till KFM måste ju släppa CSN nu :(
Vi kommer jobba extra har redan på gång och min man också.
Ska kolla kanske har något att sälja ;)
Vem vet kanske en förmögenhet ligger o skräpar som jag ej vet om:D
Vore toppen isåfall o bli skuldfri ;)

Senast ändrad:
@Syrran lite nyfiken och du får gärna svara om du vill såklart du jobbar ju som sjuksyster right? Har vänner till mig som är syrror och tjänar helt sjuka summor genom att sälja semestrar och ta extra pass på sommaren. Är det inget som du har haft möjlighet till? Vet iofs inte om du jobbar på sjukhus eller vc måste fråga, nyfiken! Kram

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp