- Meddelanden
- 204
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
Bolån på pappret. Samt benämning bolån i Swedbank appen.Är det ett bolån på pappret? Eller bara du som benämner det som bolån?
Bolån på pappret. Samt benämning bolån i Swedbank appen.Är det ett bolån på pappret? Eller bara du som benämner det som bolån?
Det är ett bolån. Vi har det tillsammans, och jag är medlåntagareMen ett bolån kan väl inte ingå i sanering? Isf är det ett blanco du har.
Jag hör er och förstår. Handläggaren sa att det kan gå i framtiden att ändå ta med den skulden och få sanering, men att det är för nära inpå just nu. Som jag förstod så tas min del av bolånet med i saneringen och sambon fortsätter att betala som vanligt för sig.
Men kan banken som gett bolånet då säga upp, så att hon tvingas sälja ändå? Någon som vet?
Man kan väll säga att du gåvat din del av bostaden, och försöker få till skuldsanering med de lånet du gåvat. Jag tror att de är fel väg att gå för att få en beviljad skuldsanering, men jag är ingen expert.Det är ett bolån. Vi har det tillsammans, och jag är medlåntagare
tyckte det var mycket som var udda, först förstod hon inte att det inte var nån "avgift" i bostadsrättsföreningen, alltså hon fråga om hyra, trots att vi bor i villa. Sen skrev hon att jag var gift, eller min "hustru" Samt andra oklara sker.Det var ett udda resonemang från handläggaren det där..
Jag tänker snarare att det är ett hinder oavsett tiden som gått.. isåfall lär det bli att sälja
Att ni är gift eller ogift är inte så relevant i sammanhanget docktyckte det var mycket som var udda, först förstod hon inte att det inte var nån "avgift" i bostadsrättsföreningen, alltså hon fråga om hyra, trots att vi bor i villa. Sen skrev hon att jag var gift, eller min "hustru" Samt andra oklara sker.
I beslutet du klistrat in ser jag inte ordet "hustru" någonstans.tyckte det var mycket som var udda, först förstod hon inte att det inte var nån "avgift" i bostadsrättsföreningen, alltså hon fråga om hyra, trots att vi bor i villa. Sen skrev hon att jag var gift, eller min "hustru" Samt andra oklara sker.
Det riktigt konstiga här är att banken gått med på att låna ut pengar med bostaden som säkerhet till en person som inte äger någon del av säkerheten.Om alla här tycker att det är konstigt att ha bolån utan säkerhet då är det, mist sagt, inte konstigt att kronofogden...
Frågan är också om man kan vara generös samtidigt som man ansöker om skuldsanering.
stor del av fastighetslånen på din hustrus faI beslutet du klistrat in ser jag inte ordet "hustru" någonstans.