Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avslag, nu orkar jag inte mer! Tankar och hjälp!

Men har ni haft barnen exakt lika mycket? Typ varannan vecka helt och hållet efter han ändrade sig?
Om ni ska bli sambos igen är det ju ändå märkligt att han trots allt inte hjälpte dig. Han vet väl om din skuldsanering? Även om det inte går att prata ekonomi med honom så måste det ju varit bättre och bett om hjälp än att riskera hela saneringen?
Han vet ingenting då vi inte kan prata pengar. Har lånat en del av honom med tyvärr var väl lite ekonomin som gjorde att vi delade på oss. Jag vill bara lösa allt, de få bli löneutmätning och kämpa betala in extra varje månad. Håller på att kolla vad alla räntor kostar varje månad tycker det är svårt

Är väl utbetalning 2 ggr per år, tror inte borgenärer ser något förrän det gått ganska lång tid om inte KF meddelar uteblivna inbetalningar dvs.
Det är utbetalning en gång per år och missade inbetalningar skickas ut en gång per kvartal till borgenärerna.

Jag förstår på ett sätt att man pratar om ett beteende när det gäller skuldsatta människor och då menar jag människor som av någon anledning hamnat hos kronofogden eller har skuldsanering.

Men hur många ”vanliga” människor hamnar inte i situationer som dom inte kan styra över som gör att pengarna inte räcker till en månad eller två för den delen. Det behöver ju inte alltid vara stora katastrofer utan bara det att många saker inträffar på en gång som gör att det tippar över.

Vad gör vanliga människor en sån gång? Tar ett blancolån, lånar av föräldrar eller vänner? Väldigt många svenskar har inte ens en buffert för oförutsedda händelser. Då kan man ju ganska lätt räkna ut att händer det en med skuldsanering, ja då är det ju inte ”bara” att betala och följa planen. Såklart är det ju extremt viktigt då man i princip bara har en chans om man väl fått en sanering, men ibland lägger sig livet i lite för mycket.
En skilsmässa/separation där den ene har en betalningsanmärkning räcker för att hen inte får eget/nytt bostadskontrakt, eget teleabonnemang, billån osv. Behövs inget ”särskilt beteende” för att hamna utanför….Gränsen är hårfin.

En skilsmässa/separation där den ene har en betalningsanmärkning räcker för att hen inte får eget/nytt bostadskontrakt, eget teleabonnemang, billån osv. Behövs inget ”särskilt beteende” för att hamna utanför….Gränsen är hårfin.

Det var ju lite det jag ville få fram, lyckades visst inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp