Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag efter inledande-ska jag överklaga?

Men borde handläggaren inte ha sett att skulderna var såpass nya redan innan de påbörjade ett inledande? Vad jag fattat det som så är ett inledande samma sak som att kfm har godkänt en skuldsanering men att det nu hänger på de som man har skuld till. Att de nu får säga ja eller nej till att det går igenom? Har jag kanske fattat fel?

Där har du nog förstått lite fel, det är mer en preliminär bedömning vid inledandet, man vet ju väldigt lite om skulderna tex.

Men borde handläggaren inte ha sett att skulderna var såpass nya redan innan de påbörjade ett inledande? Vad jag fattat det som så är ett inledande samma sak som att kfm har godkänt en skuldsanering men att det nu hänger på de som man har skuld till. Att de nu får säga ja eller nej till att det går igenom? Har jag kanske fattat fel?
Ja det kan man ju tycka att de borde sett från början, men i detta fallet var det kfm som gav avslag pga nya skulder iaf. Det hade inget med fordringsägarna att göra vad hon sa till mig.
Däremot var det inte handläggaren som haft mitt ärende som tog beslutet utan någon annan, men så kanske det bruka va?
Det va som sagt enbart skuldernas ålder det slog på, inget annat!

Var alla dina skulder 1-1 1/2 år gamla eller var det majoriteten av dem?
Jag hade någon från ett år tillbaka och det sade handläggaren var ok men jag har ju fler lån från 2014, 2015 osv.

Fortsätter inledande under ett överklagande eller får du ha löneutmätning direkt nu igen?
Jag hoppas få njuta av 10 månader (handläggningstid nu) så jag har lite undanstoppat ifall det blir löneutmätning igen. Men det är ju intressant att få veta varför det dyker upp avslag.

Var alla dina skulder 1-1 1/2 år gamla eller var det majoriteten av dem?
Jag hade någon från ett år tillbaka och det sade handläggaren var ok men jag har ju fler lån från 2014, 2015 osv.

Fortsätter inledande under ett överklagande eller får du ha löneutmätning direkt nu igen?
Jag hoppas få njuta av 10 månader (handläggningstid nu) så jag har lite undanstoppat ifall det blir löneutmätning igen. Men det är ju intressant att få veta varför det dyker upp avslag.

Nej det va långt ifrån alla skulder som va så färska. Jag har inte fått något besked om ny utmätning men det kommer nog snart.
Ska skicka in en överklagan imorgon som jag hoppas hinner fram innan tiden går ut
Min plan va att vänta några år och sedan göra en ny ansökan men ångrade mig i sista sekund och tänker göra en överklagan ändå! Det skadar ju inte..

Maila in den så kommer den fram redan idag

Kan man det? Det vore ju guld! Jag fattade det som det måste vara undertecknat och därmed utskrivet och skickas m post. Kanske missuppfattat?!

Det går då att bestrida förelägganden och överklaga utmätningar så något annat skulle förvåna mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp