Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Är det någon som vet om Avida Finans rapporterar till UC ang missbrukad kredit?

Har haft Avidakrediten och nu har den precis gått över till Avida inkasso. Har upprättat en amorteringsplan hos Avida inkasson men får ingen klarhet i om eller när det rapporteras som en missbrukad kredit.
Görs det i samband med att lånet går över till deras egna inkasso avdelning eller är det om man bryter planen hos inkasso och vidare till KFM som detta händer?

Någon som vet eller råkat ut för detta när det gäller Avida Finans och Avidakrediten?

Har mailat och ringt till Avida men får inget glasklart svar. Nedan är det som jag får till svar från Avida.

"Vårt system skickar automatiskt data till UC gällande de lån som finns hos oss. I den data som skickas ingår bl a lån med försenade betalningar. Det är sedan UC som omvandlar/förädlar denna data till en del av ett kreditbetyg. Vilken betydelse detta har för kreditbetyget känner vi inte till då denna databehandling sker hos UC."

Är det någon som vet om Avida Finans rapporterar till UC ang missbrukad kredit?

Har haft Avidakrediten och nu har den precis gått över till Avida inkasso. Har upprättat en amorteringsplan hos Avida inkasson men får ingen klarhet i om eller när det rapporteras som en missbrukad kredit.
Görs det i samband med att lånet går över till deras egna inkasso avdelning eller är det om man bryter planen hos inkasso och vidare till KFM som detta händer?

Någon som vet eller råkat ut för detta när det gäller Avida Finans och Avidakrediten?

Har mailat och ringt till Avida men får inget glasklart svar. Nedan är det som jag får till svar från Avida.

"Vårt system skickar automatiskt data till UC gällande de lån som finns hos oss. I den data som skickas ingår bl a lån med försenade betalningar. Det är sedan UC som omvandlar/förädlar denna data till en del av ett kreditbetyg. Vilken betydelse detta har för kreditbetyget känner vi inte till då denna databehandling sker hos UC."
Gjort för mig, dock 6 år sen

Gjort för mig, dock 6 år sen

OK, gjordes det i samband med när den gick till inkasso eller var det när det gick vidare till KFM?

Vad hade du för lån, Avidakrediten eller ett vanligt lån? Vad var det för belopp?

OK, gjordes det i samband med när den gick till inkasso eller var det när det gick vidare till KFM?

Vad hade du för lån, Avidakrediten eller ett vanligt lån? Vad var det för belopp?
Krediten, 70.000 varav 45 utnyttjad. När den gick till inkasso.. Kanske är olika, kan ju hoppas det.

Min Avida Kredit gick till Inkasso förra veckan inte fått någon missbrukad kredit än iallafall men kan ju komma

Min Avida Kredit gick till Inkasso förra veckan inte fått någon missbrukad kredit än iallafall men kan ju komma

OK, troligtvis uppdateras detta i din UC per 15/11 om du nu skulle ha fått någon anmärkning. Uppdatera gärna hur det går

Hur mycket låg ni efter med innan den skickades till inkasso?

Hur mycket låg ni efter med innan den skickades till inkasso?

3 avier. Var i kontakt med dem den 1 oktober och fick via mail bekräftat att jag skulle betala 2 förfallna avier och sedan betala via autogiro 25 oktober. Detta skulle vara dem tillhanda den 25 oktober.

Istället säger dem upp lånet och skickar det vidare till inkasso. De har även erkänt misstaget att de kommunicerat fel till mig. De säger att jag skall ha fått ett brev om uppsägning men inget jag mottagit. Fick en påminnelse för den avin som föreföll den 25 september. Kontakta då dem och fick bekräftat att jag skulle betala enligt vad jag beskrivit ovan.

Jag hoppas innerligt inte det blir någon anmärkning för missbrukad kredit i detta fallet.

Är det verkligen inte någon som har erfarenhet av Avida Finans och ev anmärkning om missbrukad kredit när det har gått vidare till Avida inkasso?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp