Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Avida är enligt mig bra att ha att göra med och skulle det bli problematiskt med återbetalning råder jag dig att ringa kravavdelningen och förklara läget. Har en vän som låg efter med fyra månadsbetalningar och det löste kravavdelningen utan några som helst konstigheter.

Avida är enligt mig bra att ha att göra med och skulle det bli problematiskt med återbetalning råder jag dig att ringa kravavdelningen och förklara läget. Har en vän som låg efter med fyra månadsbetalningar och det löste kravavdelningen utan några som helst konstigheter.

Jag har varit i kontakt med dem. Lånet är uppsagt och överlämnad till Avida inkasso. Jag väntar svar från dem ang om det nu skulle bli en anmärkning om missbrukad kredit. Det här har bara blivit fel, fick bekräftelse på att jag skulle batala per 25 oktober men ändå avslutades lånet. Jag är rädd att jag skall få en anmärkning om missbrukad kredit. Håller tummarna, de kommer nog återkomma nästa vecka

Jag är ledsen men tror att risken för en missbrukad kredit är sannerligen stor om du inte råkar ha en väldig tur. Jag fick det av Avida när mitt lån gick till inkasso för 1,5 år sedan.

Jag är ledsen men tror att risken för en missbrukad kredit är sannerligen stor om du inte råkar ha en väldig tur. Jag fick det av Avida när mitt lån gick till inkasso för 1,5 år sedan.

OK, jag förstår! Hade du ett privatlån eller var det Avidakrediten? Gick det vidare till Avida inkasso eller något annat bolag?

Fick detta svar från UC när jag mailade dem och frågade. Känns väldigt oklart då vissa säger att de fått en anmärkan om missbrukad kredit. Vet inte vad jag ska tro eller våga hoppas på.

"Hej,

Om en kreditgivare rapporterar krediter till missbruksregistret ska det framgå i de allmänna villkoren och det ska också framgå information i ett ev uppsägningsbrev att krediten kan komma att rapporteras till missbruksregistret om betalning inte sker. Avida tycks idag inte rapportera in kreditmissbruk till UC.

Missbruk rapporteras annars löpande, det är inte schemalagt på samma sätt som uppdateringen av krediter som bara sker en gång i månaden.

Vi hoppas detta ger svar på din fråga, vi har alltid lite svårt att svara på hypotetiska frågor men försökte svara så tydligt som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Utredningen

utredningen@uc.se"

Absolut jag uppdaterar

Efter jag varit i kontakt med UC så rapporteras detta kontinuerligt så det kan dyka upp när som helst. Inte som med befintliga lån som uppdateras varje månad. Håll gärna mig uppdaterad om du får någon anmärkning. Har du kreditkollen?

Efter jag varit i kontakt med UC så rapporteras detta kontinuerligt så det kan dyka upp när som helst. Inte som med befintliga lån som uppdateras varje månad. Håll gärna mig uppdaterad om du får någon anmärkning. Har du kreditkollen?
Ja jag har kreditkollen och har inte fått någon missbrukad kredit ännu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp