Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avgångsvederlag

Hej!
Jag har löneutmätning. Försöker fortfarande få skuldsanering men det verkar som att det finns ett risk att jag blir uppsagd snart och jag har inte varit medlem i akassan 1 år för att kunna få ersättning i fallet jag blir uppsagd snart. Jag undrar i fallet jag blir erbjuden en avgångsvederlag, ska KF ta den? Alltså om de erbjöd 6 månaders lön t.ex, ska KFM få utmätningsbeloppet, ska de ta allt utöver förbehållsbeloppet eller hur gör KF i såna fall?

Skuldsanering blir det nog inte om du precis blir arbetslös

Skuldsanering blir det nog inte om du precis blir arbetslös
bra att veta. jag väntar nu på tingsrättens beslut. borde få den nästa vecka. Det jag behöver veta är att hur det skulle gå med avgångsvederlaget i fallet jag blir uppsagd. En annan grej är att jag blev sjukskriven deltid nyligen och fick pengar från försäkringskassan. Borde jag anmäla det till KFM? Kommer det påverka min ansökan om jag anmäler inte det?

Hej!
Jag har löneutmätning. Försöker fortfarande få skuldsanering men det verkar som att det finns ett risk att jag blir uppsagd snart och jag har inte varit medlem i akassan 1 år för att kunna få ersättning i fallet jag blir uppsagd snart. Jag undrar i fallet jag blir erbjuden en avgångsvederlag, ska KF ta den? Alltså om de erbjöd 6 månaders lön t.ex, ska KFM få utmätningsbeloppet, ska de ta allt utöver förbehållsbeloppet eller hur gör KF i såna fall?
jag fick avgångsvederlag (6 månader + 15 dagar rest semester) och KF tog allt. Arbetsgivaren meddelar tydligen att du slutar och att du har en stundande slutlön. Om du inte har en ny anställning får du evtl. behålla något.

jag fick avgångsvederlag (6 månader + 15 dagar rest semester) och KF tog allt. Arbetsgivaren meddelar tydligen att du slutar och att du har en stundande slutlön. Om du inte har en ny anställning får du evtl. behålla något.
Bra att veta :) tack för svaret <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp