Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

Det är precis det här man är orolig för, jobbar inom en bransch med tillägg för vissa jobb och de är ju inte återkommande så hur ska man kunna veta att det kommer bli en lite bättre lön vissa månader.
Grundlönen är ju densamma men ska man behöva tacka nej till övertid för att man inte vill riskera sin sanering?
Hoppas det ordnar sig för dig och bra kämpat, snart är du i mål ( själv har jag avklarat 1 år) håll oss gärna uppdaterad hur det går.

Jag har en lön på ca 28500 in skatt men har ob tillägg tidig morgon/ kväll/helger samt storhelger har också ett rullande 6-veckors schema så lönen kan ju varier nån 1000/1500 vissa månader räknar kronofogden ut nått genomsnitt då eller hur blir det? Blir ju konstigt om jag nån månad fått 1000 kr över.
samma gäller ju om man byter pass

Jag har en lön på ca 28500 in skatt men har ob tillägg tidig morgon/ kväll/helger samt storhelger har också ett rullande 6-veckors schema så lönen kan ju varier nån 1000/1500 vissa månader räknar kronofogden ut nått genomsnitt då eller hur blir det? Blir ju konstigt om jag nån månad fått 1000 kr över.
samma gäller ju om man byter pass
De kan räkna ut ett snitt om det är återkommande och stadigvarande, tillfälliga ökningar som lite övertid ibland räknas inte ( om det inte drar iväg).

Tänkte bara informera nuvarande och kommande läsare om min situation att ligga efter med betalningar. Jag har alltså sedan september legat efter 1månad i betalning hela tiden.

Den betalningsfria december blir därav min chans att komma ikapp. Jag pratade med kfm igår och tyvärr verkar den årliga utbetalning till borgenärer ske 21/12 i mitt fall. så det blir en avvikelse i betalplanen för detta år.

Men han var tydlig att detta gör inget. Dom ser ju senare i systemet att jag är ikapp. Så med andra ord. Som vissa medlemmar redan antytt och infon som går att läsa på kfms hemsida, så går det att ligga efter såhär. Inget jag rekommenderar eftersom det skapar extra oro men kan ju lösa en del för stunden.

God Jul!

Tänkte bara informera nuvarande och kommande läsare om min situation att ligga efter med betalningar. Jag har alltså sedan september legat efter 1månad i betalning hela tiden.

Den betalningsfria december blir därav min chans att komma ikapp. Jag pratade med kfm igår och tyvärr verkar den årliga utbetalning till borgenärer ske 21/12 i mitt fall. så det blir en avvikelse i betalplanen för detta år.

Men han var tydlig att detta gör inget. Dom ser ju senare i systemet att jag är ikapp. Så med andra ord. Som vissa medlemmar redan antytt och infon som går att läsa på kfms hemsida, så går det att ligga efter såhär. Inget jag rekommenderar eftersom det skapar extra oro men kan ju lösa en del för stunden.

God Jul!
Hej,
Jag har som dig släpat efter med en månadsbetalning sedan aug och tänkte betala ikapp i övermorgon. Dock har jag panik då jag inte fått ngn påminnelse för nov. Det betyder att jag släpat efter med en månadsbetalning i fyra månader nu. Räknas det som misskött och borgenärerna informeras eller kan de ansöka om omprövning bara om man inte betalat alls i 3-4 månader. Fick du ngn info om det då du pratade med kfm? Tacksam för svar.

Jag har inte släpat två månader nån gång men 1 månad vid nått tillfälle då jag hade sanering. Fick en påminnelse men då hade jag just redan hunnit betala ikapp.
Borgenärer meddelas att man inte betalt som man ska efter visst många missade. Kan tyvärr inte den siffran men det kan nog stämma det som Krelf skrev.
Betalar du ikapp så kommer det ju inte hända nått mer. Men fortsätter du släpa så riskerar du ju såklart din sanering.

Det här dokumentet innehåller en hel del bra information.
Läste igenom detta dokument nu.

Intressant information som svarade tydligt på en hel frågor om inkomst/betalningsutrymme som jag själv hade.

Aldrig hänt mig men finns det någon som gjort det? Vad hände vid påminnelse 2?
Man får ju en påminnelse i mitten på månaden efter man skulle betalt. Får man en likadan om det är månad 2 man missar eller sker något annat?

Om man missar 2 månader men betalar ikapp allt månad 3. Endast de som varit med om detta bör svara. Inga gissningar tack.

Vilka månader är det kronofogden betalar ut till borgenärerna? Som jag förstår görs det ett par ggr per år.

Förkortad frågeställning
Du ska betala 7 tusen sista januari men kan inte och februari kör även det ihop sig. Kan du då betala ikapp 21 tusen i slutet av mars?
Hur gick det? Kunde du betala ? Betalade du in som du skrev i din förkortade frågeställning?

Lånar tråden. Jag har tyvärr inte kunnat betala augustis belopp. Å har fortfarande inte hört något. Hur kan det komma sig? När dyker påminnelse upp? Är ju snart dags för septembers inbetalning.

Min tanke är att betala in augusti nu. September nästa, osv. Tills december. Å då komma ikapp. Å i bästa fall om jag lyckas någon / några tusen före det.

Hur blir det med borgenärer? Kommer dom informeras av detta? Mailade kronofogden å fick så opersonligt och robotlikt svar, så undrar fortfarande. Det pratas ju om ett antal missar irad resulterar i att borgenärer får information om det. Men teoretiskt så missar jag ju inte flera i rad när jag bitvis betalar igen med 1mån fördröjning.
Hur gick det för dig? Betalade du släpande till december?

@Kattmatt hur går det för dig? Känns som du har det jobbigt med din skuldsanering? Isf undrar jag vad som hänt?

@Kattmatt hur går det för dig? Känns som du har det jobbigt med din skuldsanering? Isf undrar jag vad som hänt?
Betalat 3 månader släpar med den fjärde. Men jag hoppas jag kan betala in denna eller nästa månad. Har panik. Blev sjuk och det ställde till de rejält.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp