Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Arbetsgivare nekar mitt extrajobb

Jag vet inte varför du citerade mig. Jag har inte sagt något om vilotimmar. lol
Du bör läsa ditt anställningsavtal däremot av de anledningar som flera påtalat, inte bara eventuellt brott mot vilotimmar.

Skiter fullständigt i om dom gillar det eller inte. Har dom rätt att totalt neka mig rätten att jobba extra hos ett annat företag? Kan dom till exempelt ge en fast anställd sparken pga det?
Kan säkert ordna andra referenser ja
Svar ja, det är upp till arbetsgivaren.

Svar ja, det är upp till arbetsgivaren.
Nej. Absolut inte. Arbetsgivaren har inga ”fria tyglar” gällande vad den anställda får göra på sin privata tid.
Det skall isåfall vara reglerat i anställningsavtalet som man då har att förhålla sig till och som man själv har godkänt genom sin underskrift.
Sen finns det självklart specifika regler för vissa yrken som t.ex lastbilschaufförer gällande just vilotider, men tas dom i beaktelse och det som ev framgår av anställningsavtalet, så har ingen arbetsgivare rätten att bestämma vad man får göra utanför sin arbetstid. No way !

Nej. Absolut inte. Arbetsgivaren har inga ”fria tyglar” gällande vad den anställda får göra på sin privata tid.
Det skall isåfall vara reglerat i anställningsavtalet som man då har att förhålla sig till och som man själv har godkänt genom sin underskrift.
Sen finns det självklart specifika regler för vissa yrken som t.ex lastbilschaufförer gällande just vilotider, men tas dom i beaktelse och det som ev framgår av anställningsavtalet, så har ingen arbetsgivare rätten att bestämma vad man får göra utanför sin arbetstid. No way !
Pratat med advokat och så vidare och tydligen får man inte arbeta mer än 48h i veckan, allt efter det blir olagligt. Känns så jävla konstigt då man känner hur många som helst som jobbar extra och bra mer än 50h i veckan

Om vi bortser från vilotiden så får dem kanske inte stoppa dig om det inte står i avtalet.
Men nu är det ju på samma jobb (DHL) fast extra via bemanningsföretag så då är det nog lätt för dem att säga nej bara då det är samma arbetspass.
och det blir svårt att fuska med vilotiden då det nog kommer fram snabbt att man är på lagret med.

Hittar han ett annat jobb på Ica tex så kan dem inte säga nej om han sköter vilotiden.
Men får dem reda på att han jobbar på mer ställen så kan dem ju börja gräva i om tiden sköts och gör den inte det så är det en anledning för uppsägning

Ring till Transportstyrelsen, 0771-503503. Du förklarar ditt ärende, och de kan enkelt upplysa dig om vilka kör- och vilotider som gäller just för dig. Jag och min man driver åkeri, så jag vet vilken "djungel" av regler som råder. Lycka till!

Pratat med advokat och så vidare och tydligen får man inte arbeta mer än 48h i veckan, allt efter det blir olagligt. Känns så jävla konstigt då man känner hur många som helst som jobbar extra och bra mer än 50h i veckan
Ja, men de kanske inte arbetar med yrkestrafik ...?

Hur det än är så ska du nog leta efter ngt annat extra jobb om du nu vill ha det ändå för att få på samma arbetsplats extra tror jag aldrig du kommer lyckas med även om du tekniskt sätt skulle klara av det regelmässigt så vill dem nog inte riskera ngt om det skulle skita sig

Ring till Transportstyrelsen, 0771-503503. Du förklarar ditt ärende, och de kan enkelt upplysa dig om vilka kör- och vilotider som gäller just för dig. Jag och min man driver åkeri, så jag vet vilken "djungel" av regler som råder. Lycka till!

Har fått det uppklarat, pratat med båda mina chefer samtidigt imorse och dom säger att de inte handlar om vilotider, de handlar om att det är tydligen olagligt att jobba mer än 48h i veckan och de skulle resultera i att jag blev sparkad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp