Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Antidepressiva, leva med ångest

Du är - precis som jag kraftigt beroende utav jobb/inkomst. Du MÅSTE (!) skaffa Unionens Akassa+inkomstförsäkring. Dvs om ditt arbete ryker så har du fortfarande 80.000 i månaden (du tjänade runt 80.000 right?) sen borde du jämka så klart.
Om du är smart så säg till din arbetsgivare att dom ska dra 5-6% skatt. Då får du på två månader 150.000 att röra dig med och kan betala många av dina sämsta lån?

Du är - precis som jag kraftigt beroende utav jobb/inkomst. Du MÅSTE (!) skaffa Unionens Akassa+inkomstförsäkring. Dvs om ditt arbete ryker så har du fortfarande 80.000 i månaden (du tjänade runt 80.000 right?) sen borde du jämka så klart.
Om du är smart så säg till din arbetsgivare att dom ska dra 5-6% skatt. Då får du på två månader 150.000 att röra dig med och kan betala många av dina sämsta lån?

Har Unionens A kassa + inkomstförsäkring (tror du och jag har pratat om det tidigare). Kommer nog tjäna ännu mer i år än 80k/mån i snitt.

Hur fungerar jämkning, kan inget om det. Kan jag bara be arbetsgivaren att dra 5-6 % skatt? Kommer de ej fråga varför? Känner de jag jobbar med/för och vill verkligen inte att något kommer fram om mina skulder.

För att göra det lätt, jämkning innebär att du inte får tillbaka massa pengar 1 gång per år (för räntan du betalar till staten) utan du får behålla mer av din lön direkt och kan dra ner på dina skulder.
Jag skickade bara till Aditro - som sköter våra löner. Dom frågade ingenting bara hur mycket skatt dom skulle dra. Kan hända dom drar lite för lite men är hellre skyldig staten och skatteverket än privata banditer :)

För att göra det lätt, jämkning innebär att du inte får tillbaka massa pengar 1 gång per år (för räntan du betalar till staten) utan du får behålla mer av din lön direkt och kan dra ner på dina skulder.
Jag skickade bara till Aditro - som sköter våra löner. Dom frågade ingenting bara hur mycket skatt dom skulle dra. Kan hända dom drar lite för lite men är hellre skyldig staten och skatteverket än privata banditer :)

Fattar de... Känner även personenerna på lön hehe, men de kanske inte är konstigt o be dom dra lägre skatt? Som sagt har rätt stort nätverk och de är de som bland annat gör hela min situation väldigt jobbig på olika sätt.

Det normala är att man kräver ett beslut från skatteverket om man ska dra mindre än vad tabellen säger

Det normala är att man kräver ett beslut från skatteverket om man ska dra mindre än vad tabellen säger
Ja så brukar det vara lämnar in ca räntekostnader o inkomst så räknar dom ut procent hur mycket man ska jämka som lämnas till arbetsgivaren

Om man gör det, måste arbetsgivaren sänka skatten då?

Om det finns tvångsmedel att ta till om dom vägrar vet jag inte, dom borde följa. Låta bli att följa löneutmätningsbeslut går det att tvingas till rättelse.

Om det finns tvångsmedel att ta till om dom vägrar vet jag inte, dom borde följa. Låta bli att följa löneutmätningsbeslut går det att tvingas till rättelse.
Det är en annan sak löneutmätning det måsfe följas o redovisas men det är ju till KFM. Detta är ju skattejämkning o beslut om det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp