Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansökan till Lendo inne!

Lite uppdatering. Allt gick bra med utbetalning osv så idag har jag betalat in massa krediter av olika slag. Dessutom ringde Northmill upp idag med ytterligare ett erbjudande. Så förutom att de vill ta över mitt medlemslån på Swedbank (5.3 ränta) på 190 K med sänkt ränta till ungefär 4.5 så sänker de även räntan på de nya 100 K till samma låga nivå. Plus att jag då kan välja att dra ut lånetiden till 15 år för att få ner den totala månadskostnaden. Så även om jag kommer behöva blancon till typ pensionen (ungefär 650 K nu) känns det så otroligt skönt att jag nog kommer kunna betala in alla räkningar varje månad utan att behöva jaga extrapengar :) Gäller bara att hålla sig borta från onödig lyxkonsumtion och tappad kontroll över kreditkort nu!

Hej och grattis till din fina lösning! Får jag fråga varför du bara sökte 100k när du har 600?

Hej och grattis till din fina lösning! Får jag fråga varför du bara sökte 100k när du har 600?

Tack! Känns fortfarande otroligt skönt. Jag sökte mest för att lösa in krediter med hög ränta. Jag såg det som ganska liten chans att jag skulle få samla allt och ändå ha kvar låg ränta. Nu har jag tre blanco på totalt 670 K med 4.50, 4.65 och 5.50 i ränta. Mitt mål nu (efter samtal med Lendify, där jag har 4.65 nu men som sjunker löpande med deras ränterabatt) är att betala vidare ner i jämn takt och sen låta Lendify ta över lånet på 137 på SEB där jag har 5.50 i ränta nu. Hoppas få runt 4.50 då. På sikt, när jag betalat ner till 500 K, kanske jag försöker samla allt till förhoppningsvis ännu lite bättre ränta :)

Tack! Känns fortfarande otroligt skönt. Jag sökte mest för att lösa in krediter med hög ränta. Jag såg det som ganska liten chans att jag skulle få samla allt och ändå ha kvar låg ränta. Nu har jag tre blanco på totalt 670 K med 4.50, 4.65 och 5.50 i ränta. Mitt mål nu (efter samtal med Lendify, där jag har 4.65 nu men som sjunker löpande med deras ränterabatt) är att betala vidare ner i jämn takt och sen låta Lendify ta över lånet på 137 på SEB där jag har 5.50 i ränta nu. Hoppas få runt 4.50 då. På sikt, när jag betalat ner till 500 K, kanske jag försöker samla allt till förhoppningsvis ännu lite bättre ränta :)
Vad blir den totala månadskostnaden på lånen ?

Överkomligt men inte roliga pengar att betala varje månad.

Nä, precis. Även om det är några tusen bättre än innan per månad (=känns som ett superlyft) så är det ju sjukt mycket pengar egentligen. Typ 35-40 K bara i ränta per år ju. De skulle man ju gärna gjort något annat för :)

Bra upplägg! :tummen:

Nu fick jag ett meddelande att det (redan) är färdig behandlat. Men jag är väldigt nöjd både med räntan och beloppet med tanke på mitt höga blanco. Så jag kör på Northmill!
Härligt Gaston, jag har läst dina inlägg länge och du har verkligen kämpat! Bra jobbat kompis, hoppas det löser sig så mycket det bara går med detta lån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp