Tack för svaretDet är ingen här som fått en andra gång beviljad, tror en har sökt en andra gång.
Det går till som vid första gången men betydligt mindre chans att du får igenom det.
Beviljandegraden generellt är väl 35% eller så.
På andra skuldsanering finns det nog ingen statistik, men magkänsla är att det är under 1%
Vad var orsaken till skuldsättning första och denna gång?
Du hade skuldsanering 2012-2017, och bolaget gick bra till pandemin, alltså typ skiftet 19/20?
bolaget har jag startat maj-juni 2018. Jag fortsatt jobba med min anställning och jobb
Företaget har jag startat mitten av 2018Du hade skuldsanering 2012-2017, och bolaget gick bra till pandemin, alltså typ skiftet 19/20?
Jag tror att du får förbereda dig på att du inte kommer bli beviljad skuldsanering en andra gång. Svårt att se några synnerliga skäl som man ändå måste påvisa för en andra sanering. Nu är jag ingen expert men att ha misslyckats med företag nr 2 känns inte som synnerliga skäl. Men jag hoppas att jag har fel. Du har inte skrivit hur stora skulder du har?
Har själv företag och kämpar på med skulder, extrajobb, inga lediga dagar etc etc så jag fattar att du sitter illa till.
Tänk efter först om du inte kan få ner skulderna av egen maskin. Ta ett ett extrajobb.
Hade du enskild firma? Har du gått i personlig konkurs?
Det är ovanligt att få beviljad en andra skuldsanering som jag har förstått det. Tror inte pandemin räknas som synnerliga skäl.