Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansöka om skuldsanering för andra gång

Hej
Finns det någon här som har fått det beviljat skuldsanering för andra gång?

Dela hur gick det till , tusen tack för alla svar

Det är ingen här som fått en andra gång beviljad, tror en har sökt en andra gång.

Det går till som vid första gången men betydligt mindre chans att du får igenom det.
Beviljandegraden generellt är väl 35% eller så.
På andra skuldsanering finns det nog ingen statistik, men magkänsla är att det är under 1%

Vad var orsaken till skuldsättning första och denna gång?

Det är ingen här som fått en andra gång beviljad, tror en har sökt en andra gång.

Det går till som vid första gången men betydligt mindre chans att du får igenom det.
Beviljandegraden generellt är väl 35% eller så.
På andra skuldsanering finns det nog ingen statistik, men magkänsla är att det är under 1%

Vad var orsaken till skuldsättning första och denna gång?
Tack för svaret

första gången var orsaken taxi firma som jag drev 2008. Kunde inte fortsätta. Bilen kostade och för lite jobb. Sen firma jag tecknade avtal med förlorade många kontrakt. Går inte i detaljer. Skaffade mig en anställning och kämpade och fått skuldsanering 2012.

Andra gången även pga av ett företag. Fisk transport. Allt gick så himla bra till pandemin. Direkt efter Ukraina kriget.

Jag jobbade 24/7 minst 16 timme per dag. Inga helger för min del. Orkade inte. Gick in i väggen med andra ord. Slapp allt …

Nu är jag anställd och har fast inkomst. Jobbar vardagar 08-16, och ledig helger. Ingen utmätning i skrivande stund.

Du hade skuldsanering 2012-2017, och bolaget gick bra till pandemin, alltså typ skiftet 19/20?

Jag tror att du får förbereda dig på att du inte kommer bli beviljad skuldsanering en andra gång. Svårt att se några synnerliga skäl som man ändå måste påvisa för en andra sanering. Nu är jag ingen expert men att ha misslyckats med företag nr 2 känns inte som synnerliga skäl. Men jag hoppas att jag har fel. Du har inte skrivit hur stora skulder du har?
Har själv företag och kämpar på med skulder, extrajobb, inga lediga dagar etc etc så jag fattar att du sitter illa till.
Tänk efter först om du inte kan få ner skulderna av egen maskin. Ta ett ett extrajobb.
Hade du enskild firma? Har du gått i personlig konkurs?
Det är ovanligt att få beviljad en andra skuldsanering som jag har förstått det. Tror inte pandemin räknas som synnerliga skäl.

Jag tror att du får förbereda dig på att du inte kommer bli beviljad skuldsanering en andra gång. Svårt att se några synnerliga skäl som man ändå måste påvisa för en andra sanering. Nu är jag ingen expert men att ha misslyckats med företag nr 2 känns inte som synnerliga skäl. Men jag hoppas att jag har fel. Du har inte skrivit hur stora skulder du har?
Har själv företag och kämpar på med skulder, extrajobb, inga lediga dagar etc etc så jag fattar att du sitter illa till.
Tänk efter först om du inte kan få ner skulderna av egen maskin. Ta ett ett extrajobb.
Hade du enskild firma? Har du gått i personlig konkurs?
Det är ovanligt att få beviljad en andra skuldsanering som jag har förstått det. Tror inte pandemin räknas som synnerliga skäl.

ja, enskild firma å gått i personligt konkurs. Idag har jag närmare 2 m, i skuld som ligger hos kronofogden.

Du kan ju ansöka.

På det du skriver tror jag inte du får det igen, framförallt inte så väldigt nära den första. Hade du haft för 20 år sedan kanske.

Du är säkert kvalificerat insolvent men det räcker ju inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp