Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

ansöka om skuldfinansiering hos Svea

CSN ingår inte om du inte har nåt förfallet belopp.

I know :)

Går du inte runt i dagsläget med avbetalningsplanerna? Vad har du för inkomst?

Vi ska se i mitt dokument där jag har alla utgifterna i vår familj :)

Jag har 34k efter skatt till och med januari och sedan blir det 28k efter skatt för då försvinner min jämkning. Jämkar eftersom jag har sjutton mil till jobbet tur och retur.

IN NOVEMBER 38000
UT 32,687
KVAR 5,313

I december försvinner en skuld som kostar 3500 kr/månaden (betalar av den på två månader) men då tillfaller en ny som kostar 2500 kr/månaden (Lowell 74k).

I februari när jag har 28k in och frugan 4 500 efter skatt. Då blir utgiftsposten:

IN JANUARI 32 500
UT 28,146
KVAR 4,354

Avbetalningarna kostar varje månad 10 500 kr.

Till exempel, Express och Resurs på totalt 600k lär jag inte bli av med inom de närmsta femton åren. Däremot kanske jag hösten 2023 när mina tre betanmärkningar är borta ta ett samlingslån?!

Senast ändrad:

Jag har 34k efter skatt till och med januari och sedan blir det 28k efter skatt för då försvinner min jämkning. Jämkar eftersom jag har sjutton mil till jobbet tur och retur.

IN NOVEMBER 38000
UT 32,687
KVAR 5,313

I december försvinner en skuld som kostar 3500 kr/månaden (betalar av den på två månader) men då tillfaller en ny som kostar 2500 kr/månaden (Lowell 74k).

I februari när jag har 28k in och frugan 4 500 efter skatt. Då blir utgiftsposten:

IN JANUARI 32 500
UT 28,146
KVAR 4,354

Till exempel, Express och Resurs på totalt 600k lär jag inte bli av med inom de närmsta femton åren. Däremot kanske jag hösten 2023 när mina tre betanmärkningar är borta ta ett samlingslån?!

Så hela skulden till CSN har förfallit?

Varför har din fru så låg inkomst?

IN NOVEMBER 38000
UT 32,687
KVAR 5,313

IN JANUARI 32 500
UT 28,146
KVAR 4,354

Har du försökt förhandla ner ränta, få amorteringsfritt osv ?
Har du tillgångar att sälja av ?
Kan din hustru öka sin inkomst ?
Det är några av sakerna som skuldsaneringsenheten ev kommer att efterfråga.

Så hela skulden till CSN har förfallit?

Varför har din fru så låg inkomst?

Nej nej, skulden har inte förfallat. Betalar 800kr i månaden till CSN.

Hob jobbar deltid i min mammas företag. Studerar annars på högskolan och tar examen i januari 2022.

Har du försökt förhandla ner ränta, få amorteringsfritt osv ?
Har du tillgångar att sälja av ?
Kan din hustru öka sin inkomst ?
Det är några av sakerna som skuldsaneringsenheten ev kommer att efterfråga.

Ja.
Nej.
Nej.

Svea ringde idag när jag satt i bilen och var påväg hem. De kunde lösa alla skulderna.

Avbetalningsplan 12 år med en ränta på 12,49% och 5,722 kr / månaden MEN då behövdes en sån där fin liten människa - en borgenär såklart.

Nej nej, skulden har inte förfallat. Betalar 800kr i månaden till CSN.

Hob jobbar deltid i min mammas företag. Studerar annars på högskolan och tar examen i januari 2022.

Har hon inte CSN?

Så om du söker skuldsanering så har du egentligen bara drygt 500000kr i skulder? (Som skulle ingå i en sanering) Eftersom att ditt CSN inte gått vidare till kronofogden.

Bor ni i hyresrätt?

Svea ringde idag när jag satt i bilen och var påväg hem. De kunde lösa alla skulderna.

Avbetalningsplan 12 år med en ränta på 12,49% och 5,722 kr / månaden MEN då behövdes en sån där fin liten människa - en borgenär såklart.
Hoppas verkligen att du kan hitta någon som kan hjälpa dig.

Av nyfikenhet, hur ser det ut på en borgenärsmans UC? Syns lånet man gått i borgen för där?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp