Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ang inlägg

Jag tycker det är jättebra att skuldsanering finns. Jag ser här hur alla kämpar, det är fantastisk möjlighet! Min poäng var endast att när Kimsan skrev att det daltas för mkt och människor inte tar sitt ansvar utan vill att andra ska göra det åt dem så är det i stort sätt samma som när andra säger att det daltas med de som har skulder och varför ska inte de/vi ta vårt ansvar och betala. Hoppas du förstår min poäng. Att det är lätt att döma fr utsidan men i själva verket har man ingen aning vad de som det ”daltas” med går igenom.
Jag vet inte om du har svårt för att läsa skriven text, men du bör ha uppmärksammat att jag svarade på en person som skrev och jag citerar: ”Det är daltandet med allting som lett landet in i misär. Sverige är ett daltande land med en daltande naiv befolkning.”

DET svarade jag på !! Vad har det med skulder och min skuldsanering att göra?!

Du lägger dina egna värderingar/tolkningar i vad folk skriver… måste vara jobbigt…

Jag vet inte om du har svårt för att läsa skriven text, men du bör ha uppmärksammat att jag svarade på en person som skrev och jag citerar: ”Det är daltandet med allting som lett landet in i misär. Sverige är ett daltande land med en daltande naiv befolkning.”

DET svarade jag på !! Vad har det med skulder och min skuldsanering att göra?!

Du lägger dina egna värderingar/tolkningar i vad folk skriver… måste vara jobbigt…
Lika svårt som du i så fall för jag har inte ens nämnt ngt om din ss. Jag frågade om du kunde ge exempel på daltande.

Lika svårt som du i så fall för jag har inte ens nämnt ngt om din ss. Jag frågade om du kunde ge exempel på daltande.
Oja. Många. Inte minst samhällsorienterade sådana… Kan säkert ta 1000 exempel, men jag är trött efter en lång dag. Vill du likväl ”höra” så ska jag gladeligen spalta upp det imorgon…

Oja. Många. Inte minst samhällsorienterade sådana… Kan säkert ta 1000 exempel, men jag är trött efter en lång dag. Vill du likväl ”höra” så ska jag gladeligen spalta upp det imorgon…
Då är vi två som är trötta. Ny dag och nya utmaningar imorgon

tycker man kan kanna av läget lite, är detta en person som är desperat och försöker hitta lösningar som egentligen inte finns, ja då vill inte den personen ha pekpinnar eller utvecklingsråd. Men så tror jag också att det krävs att man har varit på botten, och t o m ännu djupare ner för att förstå vad som ligger bakom många av inläggen här.
Sen finns det de som gärna vill ha konstruktiv feedback och kritik och då brukar det framstå i inlägget.
Jag tror att de flesta bara vill ha svar på sin fråga och råd och tips och inte pekpinnar. Här känner vi inte varandra, hade det varit ens vänner eller kollegor/bekanta då är det en annan sak, då kan man mer "peka"
Sen tycker jag absolut att man kan ge kritik utan att det upplevs som påhopp, hur man skriver har stor betydelse, men det är vad jag tycker och finns så klart de som tycker som jag och de som tycker ngt annat.
Så bra skrivet Myra.

Börjar spåra ur denna tråd, men låter den vara öppen ett tag till...

Man behöver även tänka på att forumet är dess medlemmar, och det går inte att styra hur som helst. Skulle jag börja stänga av medlemmar och censurera för hårda ord, då... Blir det väldigt många avstängda och edits all over the place. På något sätt får man spela där bollen ligger. Med det sagt någon måtta för det vara, och exemplet på Flashback ovan känns extremt och onödigt.

För min del har intresset svalnat helt för detta forum.
Kan varmt rekommendera Rikatillsammans forumet, många kunniga skribenter och täcker allt från investeringar till lån.

Kan varmt rekommendera Rikatillsammans forumet, många kunniga skribenter och täcker allt från investeringar till lån.
Varför har intresset svalnat för detta forum?

Det var tråkigt. Rikatillsammans känns dock inte riktigt samma som lånforum? Är mer mot investeringar, enda de täcker är bolån.

En liten sidenote, märkt på andra forum och framförallt i FB-grupper. Desto äldre ett forum blir, desto högre krav på modererande. Kunskapen går upp, men även konfliktnivån. Har varit med i mängder av Facebook grupper som helt stängt igen pga detta.

Edit: Nu pratar jag i egensak här men: hittade en tråd på RT om kreditkortsutnyttjande och kreditvärdighet... Kunskapsnivån är mil högre här.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp