Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ang inlägg

Jag får ibland även intrycket av att folk också tar illa vid sig när jag själv kan läsa in något som skrivits med en dos humor, ironi eller sarkasm. Själv skrollar jag vidare och utgår från att det handlar om att vilja provocera, en del är lagda åt det hållet. Men visst, det förekommer även mer personliga påhopp som kanske inte riktigt ska få ta plats i en forumtråd.

Ok...Ni har framfört Era synpunkter gällande det "dåliga" klimatet här ute... Vi hör det... flertalet håller inte med om det rent generellt. Andra håller med Er. Jag lämnar det därhän !

Har nog aldrig upplevt det ni verkar nämna.

Men sedan är jag en person som inte gillar gulligull. Som gärna vill höra om jag gör något galet och som inte bryr mig så mycket i att klistra in en o annan glad gubbe.

Man kan inte alltid stryka alla medhårs.
Vill man alltid bli klappad medhårs, hur ska man då utvecklas?
tycker man kan kanna av läget lite, är detta en person som är desperat och försöker hitta lösningar som egentligen inte finns, ja då vill inte den personen ha pekpinnar eller utvecklingsråd. Men så tror jag också att det krävs att man har varit på botten, och t o m ännu djupare ner för att förstå vad som ligger bakom många av inläggen här.
Sen finns det de som gärna vill ha konstruktiv feedback och kritik och då brukar det framstå i inlägget.
Jag tror att de flesta bara vill ha svar på sin fråga och råd och tips och inte pekpinnar. Här känner vi inte varandra, hade det varit ens vänner eller kollegor/bekanta då är det en annan sak, då kan man mer "peka"
Sen tycker jag absolut att man kan ge kritik utan att det upplevs som påhopp, hur man skriver har stor betydelse, men det är vad jag tycker och finns så klart de som tycker som jag och de som tycker ngt annat.

Finns ingen plats på internet för snöflingor. Familjeliv kanske? Där kan ni väl hålla varandra om ryggen?
Om ni tycker det är hårt här har ni inte varit på många andra ställen.

Många här behöver en käftsmäll rakt i ansiktet så de vaknar ur sitt rosa moln.
Det är daltandet med allting som lett landet in i misär. Sverige är ett daltande land med en daltande naiv befolkning.

Finns ingen plats på internet för snöflingor. Familjeliv kanske? Där kan ni väl hålla varandra om ryggen?

Det är daltandet med allting som lett landet in i misär. Sverige är ett daltande land med en daltande naiv befolkning.
Såg en tråd på FlashB nyligen om en person som hade över 1 mille i skuld.

Förutom att bli idiotförklarad av många så kom det inlägg som "ta ditt liv" "fortsätt spela du kommer vinna tillbaka det" m.m.

Där har ni hård ton.

Jag får ibland även intrycket av att folk också tar illa vid sig när jag själv kan läsa in något som skrivits med en dos humor, ironi eller sarkasm. Själv skrollar jag vidare och utgår från att det handlar om att vilja provocera, en del är lagda åt det hållet. Men visst, det förekommer även mer personliga påhopp som kanske inte riktigt ska få ta plats i en forumtråd.
Fast tycker inte det är humor att racka ner på andra är det så vi

Daltandet har Du fullständigt rätt i... Man ska heller inte behöva ta ansvar. Någon annan får lösa det...helt enkelt.

Såg en tråd på FlashB nyligen om en person som hade över 1 mille i skuld.

Förutom att bli idiotförklarad av många så kom det inlägg som "ta ditt liv" "fortsätt spela du kommer vinna tillbaka det" m.m.

Där har ni hård ton.
Ja, FB är inget vidare. Gud bevare att det här fina forumet börja röra sig åt det hållet. Men det tror jag inte för de som inte vill ha det så här är många fler. Dock är det redan ett antal medlemmar som valt att lämna det här forumet pga att de tyckte att det blivit hårdare klimat.

Vill också passa på att påminna alla att om ni ser inlägg som ni tycker går över gränsen, så anmäl det så kollar vi på det.

Daltandet har Du fullständigt rätt i... Man ska heller inte behöva ta ansvar. Någon annan får lösa det...helt enkelt.
Några exempel?
Det jag läst och hört fr människor som inte har skulder är varför daltas det med de som tagit lån efter lån och skuldsatt sig upp över öronen men sen ska ngn annan städa upp efter dem med skuldsanering t ex. Varför ska inte de själva ta sitt ansvar och betala tillbaka alla lånen.
Så de flesta här som har skuldsanering gissar jag inte håller med att det är så. Så när det påtalas att det daltas för mkt så undrar jag vad som menas med det.
För regler och lagar stramas åt hela tiden. Det vet alla som behöver försörjningsstöd. Möjligtvis daltar man med kriminella? Eller menas det att det daltas jämfört med andra länder?

Hej!
De allra flesta som befinner oss här/ skriver i detta forum befinner oss oftast i en närmast ohållbar ekonomisk situationen och söker oftast stöd, råd och tips och många lider i det tysta och skäms med följd som psykisk ohälsa m.m

Min erfarenhet av detta forum är att några få kommer med råd när man skriver ett inlägg, medan andra istället kommer med pekpinnar som tex varför man tex hamnat i den situationen eller att man får skylla sig själv, mitt senaste inlägg blev tom låst av admin pga att det finns de som inte kan uppföra sig!

Vi är väl fullvuxna människor alla, och att ifrågasätta på ett konstruktivt sätt kan jag förstå och acceptera, finns ett ordspråk som lyder " döm ingen annan innan du gått en mil i h*n:s skor! Tycker tyvärr att många har en tråkig attityd här, vilket jag inte är ensam om min åsikt!
Precis så tycker jag med därför har jag tagit en paus från detta forum är dock inne o kikar ibland. Men vi är alldeles för dömande i detta land och tycker detta forum borde vara mer för råd o tips inte denna dömande attityd. Så håller med dig helt. Och vill tacka de som ger råd tips pushar en..
Anmäl gärna inläggen ni tycker är över gränsen så tar vi moderatorer en titt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp