Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amortera extra, om jag betalar in extra 2500kr utöver månads belopp var hamnar de pengar?

Har tagit samlingslön från Bluestep i januari i år. 200 000 kr i 10 år betalar 3294kr/ månad.
Räntan ligger på ca 15%.
Amorterar bara ca 700kr resten äter upp räntan. Min fråga är om jag betalar in extra 2500kr utöver månads belopp var hamnar de pengar i amortering eller försvinner i räntan?

Har tagit samlingslön från Bluestep i januari i år. 200 000 kr i 10 år betalar 3294kr/ månad.
Räntan ligger på ca 15%.
Amorterar bara ca 700kr resten äter upp räntan. Min fråga är om jag betalar in extra 2500kr utöver månads belopp var hamnar de pengar i amortering eller försvinner i räntan?
Det blir extra amortering på 2500 då

Allt utöver din månadskostnad hamnar väl i ren amortering.

Allt påverkas av extra amorteringar.
Jag håller på med att betala in extra på 3 st stora lån.
1.Lånetiden förkortas.
2.Skuldsumman går ner,som i sin tur påverkar din ränta .

Jag ser nu att det jag har betalat in extra till BN.Gör att min lånetid blivit kortare och att mer av min fasta månadskostnad går till amortering än ränta.
Min faktiskt ränta förblir fortfarande ca 13%
Så visst kan man påverka sin skitränta på det sätt.
Men är i väntans tider,ska samla alla mina lån nästa år,för att få bättre ränta.

Hoppas att det är som du säger ?!!!
10 år är 120 månader lånetid, så du menar att varje gång jag betalar in extra förkortas lånetid?
Har du ett annuitetslån Så minskar inte månadskostnaden automatiskt när man gör en större insättning, har du ett annuitetslån som innebär fast månadskostnad. Om du gör en större inbetalning så minskar återbetalningstiden såvida du inte väljer att göra en omläggning på lånet och sänka kreditgränsen, för då blir månadskostnaden lägre.

Har du ett annuitetslån Så minskar inte månadskostnaden automatiskt när man gör en större insättning, har du ett annuitetslån som innebär fast månadskostnad. Om du gör en större inbetalning så minskar återbetalningstiden såvida du inte väljer att göra en omläggning på lånet och sänka kreditgränsen, för då blir månadskostnaden lägre.

Beror lite på banker, en del sänker annuniteten i stället och låter kreditlängden kvarstå vid extrainbetalningar vilket kan innebära att man till slut står med ett lån på några få tusenlappar att betala på flera år

Beror lite på banker, en del sänker annuniteten i stället och låter kreditlängden kvarstå vid extrainbetalningar vilket kan innebära att man till slut står med ett lån på några få tusenlappar att betala på flera år
Så kan de mycket väl vara! Aldrig varit med om de. Men bra att du nämnde de så att så mycket information bara kommer fram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp