Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

American express krav?

Amex är ganska positivt för mig.
Har ca 350.000 eurobonus poäng samt 2 resor t/r till USA i SAS Businessclass inbokade. Kostade ca 600kr i skatter och avgifter... Samt en del eurobonus poäng :);)

Har ca 350.000 eurobonus poäng samt 2 resor t/r till USA i SAS Businessclass inbokade. Kostade ca 600kr i skatter och avgifter... Samt en del eurobonus poäng :);)
Problemet är att många inte klarar av det kortet då det är ett betalkort alltså inget kreditkort som man har möjlighet att dela upp beloppet på under ett antal månader. Utan full betalning gäller alltid månad efter månad.

då kanske man inte ska köpa saker som man inte har råd med.
jag har aldrig någonsin inte betalat hela fakturan på mina kreditkort under alla år som jag har haft kreditkort. räntan är ju skithög

Problemet är att många inte klarar av det kortet då det är ett betalkort alltså inget kreditkort som man har möjlighet att dela upp beloppet på under ett antal månader. Utan full betalning gäller alltid månad efter månad.
Nja, Amex har numera slutat med betalkort, samtliga amex-kort utgivna i Sverige är kreditkort nu.

Men, jag betalar alltid alltid hela summan ändå.

Är sugen på att skaffa Amex platinum bara för kortet är snyggt.

Är sugen på att skaffa Amex platinum bara för kortet är snyggt.

Det kan jag faktiskt gå i god för (haft kortet en vecka) sjukt jävla coolt kort. Helt i metall och dessutom kan man gotta sig på lounger.
Tänk dig själv. Det kostar typ 5-6.000 om året.
Om du flyger minst två gånger per år är du hemma. DU kommer in i en lounge på en flygplats och får äta och dricka. Du + 1. Bara där sparar du säkert in en tusenlapp per flygning!

Det kan jag faktiskt gå i god för (haft kortet en vecka) sjukt jävla coolt kort. Helt i metall och dessutom kan man gotta sig på lounger.
Tänk dig själv. Det kostar typ 5-6.000 om året.
Om du flyger minst två gånger per år är du hemma. DU kommer in i en lounge på en flygplats och får äta och dricka. Du + 1. Bara där sparar du säkert in en tusenlapp per flygning!
Du vet att du även kan glida förbi espresso house och hämta frukost på MMX med ditt Platinum @Terry_
Glöm inte heller att skaffa status i hotellprogrammen.

Senast ändrad:
Hur ser kraven ut för ett Amex-kort? Tänker inte platinum utan det ”vanliga” gröna.

Du vet att du även kan glida förbi espresso house och hämta frukost på MMX med ditt Platinum @Terry_
Glöm inte heller att skaffa status i hotellprogrammen.

Amex - Detta med status i hotellprogrammen måste jag ta tag i.
En fråga dock. Vad fick du för "limit" från början av dom och har dom höjt det någon gång?

Jag funderar på att skaffa ett SAS amex, har egentligen ett företagkort som jobb står för, men är fri att välja om jag vill använda privat kort..

Hur mkt har du i spend per månad på ditt kort? Hur ofta bokar du flygbiljetter? Det är ju gratis resorna i business som jag är ute efter, men rädd att jag inte kommer nå upp till 200.000 poäng, för det är väl det som ska till för 2 personer i business Asien/USA?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp