Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

American express krav?

Får man det så fort den har gått till inkasso? Syns den 3 år som en anmärkning?

Jag har missat flera gånger o betala min faktura, som mest 1,5 månader efter förfallodatum utan att det skickats till inkasso (har visserligen varit kund länge hos dom också o ringde o prata med dom), de spärrade naturligtvis kortet under tdien.

A fan Coolt. Kan man logga in innan man har det fysiska kortet?

Vet faktiskt inte, jag har ett av deras äldre kort. Så är inte tradionellt kredit. Syns inte på UC.

Har typ ingen limit men måste betala allt i slutet på månaden. Kan inte betala lite i taget som på ett kreditkort.

Hur mycket kan du använda på det då?

Amex är det kortet man använder sedan betalar fakturan. Strunta i vanligt kort om du tänkt använda det, men vara värt extra mycket om man reser mycket i jobb.

Har ingen limit, ringt och frågat. För någon månad sen ringde jag o frågade om jag kunde göra ett köp på 300 000 kr (gjorde aldrig det köpet), de sa att om jag ringde o förvarnade dom så var det lugnt.

Problemet är ju att det måste betalas i slutet på månaden för mig. Även om jag handlar för 300k ska allt i sin helhet tillbaka. De har inte kvar dessa kort längre utan har försökt få mig att byta till det nya, men är rätt nöjd med att inte det syns på UC

Amex är det kortet man använder sedan betalar fakturan. Strunta i vanligt kort om du tänkt använda det, men vara värt extra mycket om man reser mycket i jobb.

Nu hänger jag inte med?

1: Det är ett rätt dyrt kort typ 600 kr i månaden - Är jag bunden på det nu? Stod att det är tre gratis månader. Måste jag ha den ett visst antal månader?

Nej, du kan när som helst säga upp ditt kort.

2: Jag har förstått ungefär vilka fördelar kortet medför exempelvis försäkring. Men vad mer får jag utav just det här kortet?

Du får Fast track på Arlanda
Du kan besöka Pontus in the Air Amex lounge på Arlanda T5 och äta och dricka gratis.

Du får ett priority pass så du kan besöka tusentals lounger runt om i världen
Du får besöka Amex "Centurion" lounger
Du blir Gold/Tio tier på vissa hotellprogram. Tex. Hilton Honors, Radisson, SPG/Marriot
Du blir Hettz Gold

Osv osv.

3: Det är ju ett KREDITKORT så jag misstänker att man kan använda sin kredit, men vet man hur mycket man har i kredit?

Ja, dom nya kreditkorten har en fast kreditlimit. Dock går den att överskrida efter att du haft kortet ett tag och skött dina betalningar etc.

4: I värsta fall tänker jag mig att att jag maxar kortet och sen låter det gå till inkasso o sen gör avbetalningsplan typ...

Ok

5: Stod "Du är godkänd ditt kort skickas inom 6 dagar" kan jag då verkligen veta att det är klart eller finns det interna bedömningar här också som på collector och dylikt?

Det kan nog bli avslag, men svårt att se det hända.

Lycka till med ditt Amex. Obs att du inte kan betala pengar till personkonton via betalo/Billhop längre, endast till PG/BG.

1: Det är ett rätt dyrt kort typ 600 kr i månaden - Är jag bunden på det nu? Stod att det är tre gratis månader. Måste jag ha den ett visst antal månader?

Nej, du kan när som helst säga upp ditt kort.

2: Jag har förstått ungefär vilka fördelar kortet medför exempelvis försäkring. Men vad mer får jag utav just det här kortet?

Du får Fast track på Arlanda
Du kan besöka Pontus in the Air Amex lounge på Arlanda T5 och äta och dricka gratis.

Du får ett priority pass så du kan besöka tusentals lounger runt om i världen
Du får besöka Amex "Centurion" lounger
Du blir Gold/Tio tier på vissa hotellprogram. Tex. Hilton Honors, Radisson, SPG/Marriot
Du blir Hettz Gold

Osv osv.

3: Det är ju ett KREDITKORT så jag misstänker att man kan använda sin kredit, men vet man hur mycket man har i kredit?

Ja, dom nya kreditkorten har en fast kreditlimit. Dock går den att överskrida efter att du haft kortet ett tag och skött dina betalningar etc.

4: I värsta fall tänker jag mig att att jag maxar kortet och sen låter det gå till inkasso o sen gör avbetalningsplan typ...

Ok

5: Stod "Du är godkänd ditt kort skickas inom 6 dagar" kan jag då verkligen veta att det är klart eller finns det interna bedömningar här också som på collector och dylikt?

Det kan nog bli avslag, men svårt att se det hända.

Lycka till med ditt Amex. Obs att du inte kan betala pengar till personkonton via betalo/Billhop längre, endast till PG/BG.

Tänker på det här med betalning till PG/BG. Mig veterligen kan man inte betala till finansinstitut och banker. Alltså exempelvis fakturor från olika typer av lånbolag funkar ej via betalo/billhop. Så har det varit tidigare om jag inte missminner mig, men det kanske har ändrats?

Tänker på det här med betalning till PG/BG. Mig veterligen kan man inte betala till finansinstitut och banker. Alltså exempelvis fakturor från olika typer av lånbolag funkar ej via betalo/billhop. Så har det varit tidigare om jag inte missminner mig, men det kanske har ändrats?
Stämmer, det jag menade var att med mc/visa kan du föra över till personkonton, detta är nu spärrat för Amex.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp