Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Allt om Tradera & Blocket!

Jag tycker Tradera funkar bra. Brukar hitta fina Morris och Hilfiger skjortor och tröjor där. Brukar även köpa Nudie och Tiger jeans till vrakpriser. Sälja fungerar även bra. Lägg ut lågt startpris så får du grejerna sålt. Sellpy fungerar också, dock tar det jättelång tid att få grejer sålda hos dom.

Ett tips ang tradera är att gå med i säljargrupper på Facebook, då kan man marknadsföra sina annonser och få bra med bud!

Sålt barnkläder där, det gick att få skapligt bra betalt när man gjorde små paket av sakerna.
Det tog dock sådan tid och till slut tröttnade vi och delade upp storleksmässigt hela flyttkartonger med kläder. Hade säkert gett 10-20 ggr betalt om man orkat hålla på.

Jag är mer inne på alla sälj-grupper inom ens närområde. Det är stor aktivitet i alla fall i Sthlmsområdet, finns massa olika grupper plus alla skänkes-grupper.
Jag har varit väldigt aktiv som köpare och säljare på Tradera mellan 2003-2010 och märkte sen en försämring och att tradera höjde sina avgifter tror jag bidrog till det.
Det kan också vara smaksak, att de (vi) som är mer bekväma av oss hellre gör en snabb affär på Facebook och hämtar varan samma dag om man så vill än hålla på med att lägga bud och vänta. Det kan också bero på var man bor, i mindre tätorter eller landet så är det svårare så klart att köpa nåt och hämta samma dag inom en radie på 5 km.
De senaste tre åren har jag fått via Facebook köksbord med stolar, hyllor, annan inredning, böcker helt gratis alltihopa. Har sålt en Nort face jacka (Marketplace) samt lite andra jackor (Marketplace) busskort och lite annat,
Ja, såklart är det beroend på var man bor. Här på landet är det långt ifrån storstaden, då gäller andra puckar :)

Tänk på Skatteverket också. Även banker om du får för mycket Swish!

Säljer du regelbundet och för mycket så kan det räknas som näringsverksamhet. Hade sålt allt i ett svep, helst inte dessa månader heller

Jag har under årens lopp köpt och sålt flera tusen objekt, främst Lego, utbytta datorkomponenter när jag har uppgraderat och CD- och DVD-skivor/boxar.
Jag hade nästan alltid en (1) krona som utropspris, och slutpriset blev nästan alltid acceptabelt.

Rekordet var en box med det svenska bandet Kaipa, som gick från 300 til 1 400 kr.

Det finns vissa lite udda saker, där man kanske skall sätta ett högre utropspris som motsvarar vad man vill ha, med tanke på att det kanske inte är så många som bjuder. (kanske bara en intressent.)

Jag måste samtidigt berömma Posten (som de hette på den tiden jag var aktiv) som bara EN gång slarvade bort en försändelse. Det visade sig vara en nitisk och okunnig postiljon som inte visste hur rabattfrimärken fungerade. Den kom emellertid senare fram.

Hallå, Marketplace? Alla är typ där numera. Visste inte ens att Blocket fanns fortfarande. Tradera grymt om man vill ha auktion. Men fär att bli av med grejer snabbt - Marketplace. Gratis.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp